به گزارش ایران دکونومی، از امروز مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک کم‌درآمد جامعه که بخواهند از یارانه خود در قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند آغاز شده است.

 و اگر به میزان 50 درصد از یارانه سبد یعنی به میزان 200 هزار تومان از 11 قلم کالای مدنظر خریداری کنند، میزان کمک دولت برای آنها به 120 هزار تومان افزایش می‌یابد.

هدف دولت از این طرح این است که مواد مغذی موردنیاز در 11 قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و سه دهک کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

و اگر این 11 قلم کالا ( مرغ،‌تخم مرغ،‌شکر،قند، شیر،‌ماست، پنیر، روغن،‌ماکارونی،‌ برنج و گوشت) بر اثر تورم هزینه شان افزایش پیدا کند دولت موظفاست که آن هزینه را جبران کند و برای مصرف کننده قیمت این اقلام بر اساس نرخ 1401 خواهد بود.

 سه دهک کم‌درآمد یارانه ماهانه400 هزار تومان دریافت می‌کنند، اما چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان 200 هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از 11 قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه 120 هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز می‌شود و درواقع کل یارانه آنها که صرف کالاهای مدنظر می‌شود به 520 هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

 شرط اختصاص 120 هزار تومان یارانه مازاد این است که همین میزان اضافه هم صرف خرید کالاهای سبد تعریف‌شده دولت در کالابرگ شود.

سه دهک کم‌درآمد جامعه از نظر خانوار، حدود 8 میلیون خانوار و از نظر جمعیت 29 میلیون نفر هستند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array