به گزارش ایران دکونومی، یک روز پس از اینکه اسنپ فود اعلام کرد که پس از پذیرش مسئولیت هک اطلاعات کاربران اسنپ فود، با این گروه هکری وارد مذاکره شده است، هکرها در تازه‌ترین اطلاعیه ادعا کردند که اطلاعات کاربران اسنپ فود به هیچکس فروخته نشده و نخواهد شد.

آنطور که به نظر می‌رسد نتیجه این مذاکرات مثبت بوده، چرا که گروه هکری که اخیراً اسنپ فود را هک کرده بود، در بیانیه‌ای ادعا کرد: «پیرو مذاکراتی که با تیم اسنپ‌فود داشتیم، دیتای این مجموعه به هیچکس فروخته نشده و نخواهد شد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «تیم مدیریت اسنپ‌فود با رفتار حرفه‌ای نشان دادند اطلاعات مردم و آبروی برند برایشان از هر چیزی ارزشمندتر است.»

همچنین این گروه هکری در پانوشت این اطلاعیه آورده است: «قضیه Sold Out در یکی از فروم‌ها این بود که با توجه به قطعی نبودن خروجی مذاکره برای تیم ما، تصمیم گرفتیم موقت بنویسیم «فروخته شد»؛ اما حالا پس از کسب اطمینان از اسنپ‌فود، پست را به طور کامل پاک کردیم.»

لازم به ذکر است که پیش از این اعلام شده بود اطلاعات هک شده از اسنپ فود در دارک وب به فردی ناشناس فروخته شد!

هک اسنپ فود

هکر اسنپ فود چه کسی است؟

آنطور که تابناک نوشته است و به نقل از فرارو، گروه هکری IRLeaks مدعی هک اسنپ‌ فود است. هکر‌ها در اولین لحظات بامداد روز یکشنبه، یک فایل نمونه شامل بعضی اطلاعات کاربران اسنپ‌ فود را برای فروش در کانال تلگرامی خود قرار دادند. سپس خواسته‌شان را مطرح کردند: ۳۰ هزار دلار!

گروه IRLeaks، عامل هک اسنپ‌ فود پیش‌تر به هک سیستم داده‌های تپسی اقدام کرده بود. مدیرعامل تپسی آن زمان در اپلیکیشن X نوشت هکر‌ها با دسترسی به اطلاعات کاربران، قصد اخاذی دارند و به همین دلیل تپسی با آن‌ها همکاری نمی‌کند. گفته شده هکر‌ها پس از شکست در مذاکرات با تپسی، برای فروش اطلاعات کاربران تپسی ۳۵ هزار دلار درخواست کرده بودند.

گروه IRLeaks می‌گوید از ماجرای هک تپسی درس گرفته و پس از نفوذ به سامانه اسنپ‌ فود، بدون ارائه درخواستی، به‌طور مستقیم برای فروش اطلاعات کاربران اقدام کرده است.

هک اطلاعات کاربران چه خطراتی در پی دارد؟

پس از اینکه اسنپ فود طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعات حساب بانکی کاربران در امنیت است شاید این سوال پیش آمده که پس این اطلاعات چه آسیبی در پی خواهد داشت؟

اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر اسنپ‌ فود شامل مواردی مثل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و تاریخ تولد افراد می‌شود.

گروه IRLeaks که مدعی هک اسنپ‌ فود است، همچنین گفته به اطلاعات بیش از ۵۱ میلیون آدرس کاربر شامل موقعیت GPS، آدرس کامل و شماره تلفن کاربران دسترسی دارد. همچنین اطلاعات بیش از ۱۸۰ میلیون دستگاه تلفن همراه شامل نوع و مدل دستگاه، پلتفرم و… در اختیارشان است.

هک شدن اسنپ‌ فود ممکن است به افشای اطلاعات بیش از ۳۶۰ میلیون سفارش، شامل آدرس دریافتی، تلفن دریافتی، شهر، مدت زمان دریافت، نام و نام خانوادگی، مشخصات فروشگاه یا رستوران، قیمت محصول منجر شده باشد. هکرها می‌گویند موارد دیگری از جمله داده‌‌های ۳۵ هزار نفر که در قالب پیک‌موتوری با اسنپ‌فود همکاری می‌کنند را در اختیار دارند.

هک شدن اسنپ‌ فود وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم گروه IRLeaks مدعی است اطلاعات بیش از ۶۰۰ هزار پرداخت، شامل نام کامل صاحب کارت، نام کامل مشتری، شماره تماس، شماره کارت، نام بانک و… را نیز در اختیار دارد. (ایسنا)

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array