به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) با مدیریت ایلان ماسک، قصد رونمایی از قابلیت جدیدی را دارد که با استفاده از آن، کاربران اشتراکی این پلتفرم می‌توانند تب لایک‌های خود را از معرض دید بقیه کاربران پنهان کنند.

انتشار این قابلیت در X تنها چند هفته پس از رونمایی از قابلیت نمایش لایک‌ها به خودِ کاربران در پلتفرم‌های رقیب Threads و Bluesky اتفاق افتاده است.

X

روش مخفی کردن نمایش لایک‌ها در X

از این پس، کاربران اشتراک پولی X Premium می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه “پنهان کردن لایک‌ها” از منوی “شخصی‌سازی پروفایل”، این تنظیمات را فعال نمایند.

در توضیحات این تنظیمات جدید نوشته شده: “تب مربوط به لایک‌ها، با فعال‌سازی این گزینه تنها به خودِ شما نمایش داده خواهد شد و تایم‌لاین مربوط به لایک‌ها از API (رابط برنامه‌نویسی کاربردی) پلتفرم X نیز مخفی خواهد شد.”

تا این لحظه؛ پست‌های لایک شده در این شبکه اجتماعی محبوب به همه کاربران نمایش داده می‌شدند و هر کسی می‌توانست با مراجعه به پروفایل دیگران، پست‌های لایک‌ شده آنها را مشاهده کند. اما ایلان ماسک باز هم قابلیت جدیدی را برای کاربران اشتراکی خود فراهم کرده تا بتوانند بدون نگرانی در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند.

در اوایل ماه جاری میلادی، قابلیت مخفی کردن تیک احراز هویت از پروفایل کاربران اشتراکی X Premium نیز امکان‌پذیر شده بود. پس از مخفی کردن این تیک، دیگر تشخیص اینکه یک کاربر خاص مشترک اشتراکی پولی پلتفرم X است، امکان‌پذیر نبود.
اما اگر کاربری تصمیم بگیرد تب مربوط به پست‌های لایک شده خود را از دیگران پنهان کند؛ به‌صورت غیرمستقیم اعتراف کرده که مشترک X Premium می‌باشد!

از دیگر قابلیت‌های توسعه‌یافته برای کاربران اشتراکی این پلتفرم می‌توان به برقراری تماس تصویری (به‌زودی)، امکان پخش زنده ویدیویی، امکان دانلود ویدیوها، قابلیت‌های بانکداری و پرداختی (به‌زودی)، سیستم کسب درآمد و غیره اشاره کرد. همچنین ماسک اخیراً اعلام کرده بود که امکان بلاک کردن کاربران به‌کلی از پلتفرم X حذف خواهد شد!

در پلتفرم رقیب Threads، محصولی از متا و اینستاگرام، کاربران می‌توانند با مراجعه به تب “Your Likes” در بخش تنظیمات، پست‌های لایک شده خود را به‌صورت خصوصی مشاهده کنند.
با اینکه پست‌های لایک شده در اپلیکیشن و وبسایت Bluesky نیز خصوصی است؛ اما خودِ این پلتفرم اعلام کرده که نمایش لایک‌ها به‌صورت عمومی است و کاربرانی که از API این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند؛ می‌توانند از بخش تنظیمات این گزینه را شخصی‌سازی کنند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array