به گزارش ایران دکونومی، به نقل از پیوست، محصول جدید، جستجو و امکان مقایسه هوشمند کالاها با یکدیگر است. به گفته مدیرعامل ازکی وام، ۸۲.۷ درصد از کاربرانی که از این سامانه وام دریافت کردند، خوش حساب بوده‌اند. در سال گذشته، ازکی وام توانسته است که با ۱۶۰ پذیرنده و فروشگاه تراز اول برای خرید اعتباری قرارداد ببندد.

مومنی افزود: ازکی وام فعالیت خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و ما در دو سال گذشته تلاش زیادی کردیم تا با خلق ارزش بیشتر بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه اعتباردهی رقم بزنیم. حقیقتاً کار پیچیده‌ای بود و ما رقبای زیادی داشتیم. اما حالا خوشحالیم که توانسته‌‌ایم در این صنعت با استفاده از تکنولوژی و هوش مصنوعی و همکاری با لیزینگ‌ها و بانک‌ها شبکه کاربران و پذیرندگان خود را گسترش دهیم و حتی در حوزه‌های خاصی مثل خرید ابزارآلات موسیقی وارد شویم. با مجموعه تالی از گروه توسن نیز دامنه همکاری‌هایمان را گسترش داده‌ایم تا در زمینه BNPL حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

به گفته وی، در سال گذشته بیش از یک میلیون تماس پشتیبانی و مشاوره‌ای با ازکی وام برقرار شده و ۴۰۰ هزار درخواست اعتبار روی ازکی‌وام بررسی شده است.

مومنی اظهار داشت: این خود نشان از پتانسیل‌ پلتفرم‌های اعتباری می‌دهد. میانگین مبلغ این درخواست‌ها هم مبلغ ۱۵ میلیون تومان است.

مدیرعامل ازکی وام ضمن اشاره به موضوع اعتبارسنجی گفت: ما در زمینه خدمات اعتباری نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری داریم و باید روی آن تمرکز کنیم، اما همین که به مرزی رسیده‌ایم که بدون ضامن و تنها با سفته الکترونیکی می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم، اتفاق خوبی است.

عصر اوبریسم در صنعت بیمه کشور اتفاق خواهد افتاد؟

در ادامه رویداد، حامد ولی‌پوری، مدیرعامل ازکی، ضمن اشاره به اینکه نیاز به جستجو و مقایسه خرید اعتباری محصولات وجود دارد، گفت: در ازکی، پنج میلیون کاربر داشتیم و امکان مقایسه خرید بیمه‌ها را برای ‌آن‌ها فراهم کردیم، چرا که مثلاً برای بیمه شخص ثالث مدل‌های بسیاری وجود دارد و ارزش افزوده ازکی آسان‌تر کردن فرآیند خرید برای کاربران است. مطمئن بودیم، کاربران خرید کالاهای اقساطی نیز به این امکان نیاز پیدا خواهند کرد.

ولی‌پوری همچنین زمین بازی اینشورتک‌ها را متفاوت با صنایعی مثل حمل‌ونقل دانست و افزود: حوزه فعالیت صنعت بیمه با کسب‌وکارهایی مثل اوبر یا اسنپ فرق دارد و تغییر در آنها آهسته‌تر صورت می‌گیرد.؛ اما این صنعت به دلیل دامنه گسترده و تنوع محصولات بسیار جذاب است.

آیا ازکی وام، سه سامانه را در خود جای می‌دهد؟

محمود میرزایی، مدیر ارشد محصول ازکی وام با اشاره به این نکته که یکی از دغدغه‌های حوزه لندتک، امکان مقایسه بود، بیان کرد: این دغدغه نادیده گرفته شده بود و ما بر اساس این نیازسنجی، امکان مقایسه و جستجوی هوشمندانه را فراهم کردیم. ما لیستی از فروشگاه‌ها را برای مقایسه کاربران قرار دادیم تا دریابند که چه خدمت و محصولی را تهیه می‌کنند.

موتور جستجوی ازکی وام به کمک هوش مصنوعی توسعه یافته است و این فرایند هشت ماه طول کشیده است. سرچ باکس سایت ازکی وام به کمک جستجوی کلیدواژه کاربران نیز به آنها در زمینه انتخاب و خرید اعتباری محصول کمک می‌کند.

با این امکان، کاربر هم می‌تواند به یک فروشگاه آنلاین سر بزند، هم محصولات را مقایسه کند و هم از خدمات پرداخت اقساطی استفاده کند. آیا این به منظور آن است که ازکی وام رقابت با فروشگاه‌های اینترنتی مثل دیجی‌کالا، سامانه‌های مقایسه مثل ترب و سامانه‌های اقساطی را آغاز کرده است؟

رفتار رگولاتور و اینترنت طبقاتی تهدید ایجاد می‌کند

در بخش دیگری از این رویداد پنل تجارت الکترونیک و فناوری‌های مالی در سال ۱۴۰۲ برگزار شد. مهدی فاطمیان، رئیس هیأت مدیره انجمن فین‌تک، از نبود استارت‌آپ‌های حوزه رگ‌تک صحبت کرد و گفت که نباید رگولاتور به عنوان متصدی و مجری وارد زمین بازی کسب‌وکارها شود. تهدیدهای کسب‌وکار ما هر روز بیشتر می‌شود. نداشتن رفتار درست از جانب رگولاتور و اینترنت طبقاتی نمونه‌ای از این تهدیدهاست‌.

امیرحسین داوودیان، معاون مشتریان بانکداری شخصی بانک تجارت، نیز به فاصله بین رفع درد و نیاز و خلق ارزش اشاره کرد و افزود: فاصله زیادی بین رفع نیاز و ایجاد ارزش افزوده وجود دارد. ما در زمینه اعتبارسنجی و بحث اعتباردهی ضعیف بوده‌ایم و باید بیشتر روی آن متمرکز باشیم.

همچنین پشوتن پورپزشک، بنیانگذار پادرو، به موضوع فرار مغزها در کشور اشاره کرد و توضیح داد: به نظر من حسن اتفاقات اخیر این بود که دست از امیدهای واهی بکشیم و متوجه باشیم که تنها خود اکوسیستم است که می‌تواند به خود کمک کند.

امید ترابی، مدیرعامل دیار دیجیتال، نیز بزرگ‌ترین ترس در شرایط اقتصادی فعلی را موضوع بی‌ثباتی شرایط عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین ترس ما این شده که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. بزرگ‌ترین بیم، انزواست؛ انزوایی که هر روز بیشتر می‌شود. گرچه امیدواریم شرایط بهتر شود، اما واقعیت این است که شرایط به شدت سخت شده است و امیدواریم بتوانیم از لابه‌لای تهدیدها فرصت‌ها را دریابیم.

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array