به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل قصد دارد در وهله اول تنها 80 هزار دستگاه هدست Vision Pro را روانه بازار کند. پیش‌بینی می‌شود این موجودی محدود به‌سرعت به‌پایان رسیده و زمان انتظار را برای برخی از کاربران و مشتریان طولانی‌تر سازد.

کمپانی اپل در ابتدا قصد داشت فرایند تولید انبوه این هدست واقعیت ترکیبی در سال 2024 را با 1 میلیون دستگاه آغاز کند اما در ادامه به‌دلیل پیچیدگی ساخت و دشواری تامین برخی قطعات، این هدف بیش از 60% کاهش یافته و به 400 هزار هدست رسید.
حالا به‌نظر می‌رسد در اولین دوره عرضه هدست Vision Pro به بازار، تنها 80 هزار دستگاه در اختیار کاربران قرار بگیرد.

Vision Pro

موجودی محدود و استقبال گسترده از Vision Pro

براساس جدیدترین تحلیل کارشناس محصولات اپل، مینگ ‌چی کو، این کمپانی قصد دارد حدود 60 تا 80 هزار دستگاه هدست را برای عرضه در تاریخ 2 فوریه (13 بهمن) آماده کند. کو باور دارد با توجه به “ناچیز” بودن محموله اولیه، محصول جدید اپل بلافاصله پس از موجود شدن به‌کلی فروش خواهد رفت.

به گفته مینگ‌چی کو، با اینکه کمپانی اپل درباره کاربردهای دقیق هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro شفاف‌سازی نکرده است؛ حتی با وجود قیمت نجومی 3500 دلاری این هدست، “تکنولوژی انقلابی و خلاقانه” این گجت جدید با چنان استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران و مشتریان روبه‌رو خواهد شد که در کمترین زمان ممکن‌ موجودی اولیه این محصول را به صفر خواهد رساند.

کو در اوایل همین هفته با مطرح کردن سخنان مشابهی ادعا کرده بود که تقاضای بالای کاربران برای دسترسی به این هدست، موجودی آن را در دوران پیش‌فروش به پایان خواهد رساند. همچنین به باور این تحلیلگر، پس از رونمایی و عرضه اولیه هدست Vision Pro، تاخیرهای بسیار طولانی در روند ارسال محصولات به مشتریان ایجاد خواهد شد.
همانطور که بالاتر به آن اشاره شد، به دلیل دشواری روند تولید، ظرفیت کمپانی اپل برای تولید انبوه این محصول موردانتظار در سال 2024 کمتر از 400 هزار دستگاه است.

مینگ‌چی کو در ادامه تحلیل خود به این‌ نکته اشاره کرده که شاید استقبال گسترده کاربران در وهله اول منجر به تمام شدن موجودی Vision Pro شود؛ اما باید صبر کرد و دید واکنش‌ها پس از “فروکش کردن هیجان اولیه” به چه‌چیزی تبدیل خواهند شد.
ادامه روند فروش بالای این محصول مستقیماً به عملکرد کمپانی اپل در زمینه “تعریف صحیح و کاربردی برای Vision Pro” وابسته خواهد بود.

کمپانی اپل قصد دارد به‌زودی و در روز جمعه 2 فوریه این محصول را رسماً در فروشگاه‌های منتخب اپل‌استور در سراسر آمریکا موجود کند. پیش‌فروش هدست Vision Pro از جمعه همین هفته (19 ژانویه – 29 دی) آغاز خواهد شد. شایان ذکر است که تمامی سفارشات فعلاً محدود به آمریکا خواهند بود و کمپانی اپل هنوز اطلاعاتی درباره نحوه زمان عرضه این گجت به دیگر کشورها منتشر نکرده است.

بسیاری باور دارند که رونمایی و عرضه هدست Vision Pro انقلابی در سطح “ورود اولین آیفون به دنیای تکنولوژی” را ایجاد خواهد کرد و زندگی‌ها را برای همیشه تغییر خواهد داد. با توجه به قیمت بسیار بالای درنظر گرفته‌شده برای این محصول، هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که استقبال کاربران از Vision Pro چگونه خواهد بود.

منبع: MacRumers

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array