به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متل قصد دارد امکان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف را از طریق آگهی‌های تبلیغاتی فیسبوک برای افراد ساکن در نواحی تحت پوشش اتحادیه اروپا مهیا کند.

چنین اقدامی از جهت متا، این کمپانی را در مسیر رقابت مستقیم با گوگل‌پلی و اپ‌استور قرار می‌دهد.

این نوع جدید از تبلیغات درون‌برنامه‌ای فیسبوک، در ماه‌های آتی سال جاری میلادی در دسترس برخی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی قرار خواهد گرفت.

متا

آغاز مسیر متا، پایانی بر انحصار گوگل و اپل


براساس شنیده‌ها، متا چنین اقدامی را مدیون تصویب قانون جدید بازارهای دیجیتال DMA (Digital Markets Act) است که قرار است از بهار سال آینده اجرایی شود.
در این قانون کمپانی‌های اپل و گوگل باید انحصار مطلق چندین ساله خود بر بازارهای دیجیتال را شکسته و به دیگر پلتفرم‌ها نیز اجازه ارائه خدمات مشابه را بدهند. مدتی پیش کشور ژاپن نیز دست به اقدامی مشابه زده بود تا بتواند امکان رقابت را برای دیگر شرکت‌ها ایجاد کرده و به آنها فضای مناسب برای فعالیت را بدهد.

سیستم‌عامل اندروید مدت‌هاست که قابلیت دانلود جانبی (sideloading) را به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما با محدودیت‌های اعمال شده این اقدام برای مشتریان بسیار سخت است. طبق قوانین گوگل، کاربران باید درنهایت از سیستم مالی و پرداخت پلی‌استور استفاده کنند.

با این حال متا همچنان معتقد است که پیگیری روند آزمایشی تبلیغات جدید در سیستم‌عامل اندروید گزینه امن‌تر و منطقی‌تری نسبت به سیستم‌عامل iOS دستگاه‌های آیفون است.

متا به توسعه‌دهندگان این وعده را داده که با پشتیبانی از این آگهی‌های تبلیغاتی جدید و مهیا کردن امکان دانلود برنامه‌ها به‌صورت مستقیم، نرخ تبدیل و در نتیجه سودآوری افزایش خواهد یافت.

سخنگوی رسمی متا در گفتگو با خبرنگار رسانه The Verge این اخبار را تأیید کرده و نوشت: “ما در متا همیشه در جستجوی راه‌های جدیدی برای تسهیل وظایف و مسیر پیش‌روی توسعه‌دهندگان هستیم. به همین دلیل معتقدیم افزودن گزینه‌های بیشتر به بازارهای دیجیتالی منجر به افزایش رقابت و سودآوری نیز خواهد شد. توسعه‌دهندگان و سازندگان برنامه‌های موبایلی لایق راه بهتری برای دسترسی آسان‌تر کاربران به دستاوردهایشان هستند.”

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array