به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، 700,000 دلار از وجوه پروتکل لانچ زون (LaunchZone) ،تأمین مالی غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره بایننس (DeFi)، به سرقت رفته است و یک هکر ادعا می‌کند که از آن سوءاستفاده کرده است.

بیش از 80 درصد از وجوه موجود در استخر نقدینگی لانچ زون در 27 فوریه (8 اسفند) خارج شدند، جزئیات این حمله هنوز مشخص نیست. پیامی در گروه تلگرام رسمی پروژه به کاربران هشدار داد تا زمانی که اطلاعات بیشتر جمع‌آوری نشده است، توکن‌ها را خریداری نکنند:

“توکن LZ از سوءاستفاده کننده DND هک می‌شود. تیم در حال کنترل وضعیت است، لطفاً توکن را در این مرحله خریداری نکنید. لطفاً آرامش خود را حفظ کنید. ما به موقع (sic) را به‌روز خواهیم کرد.»
بر اساس داده‌های بلاکچین از چندین کاوشگر مختلف بلاکچین، ارزش توکن لانچ زون (LZ) با مبادله وجوه از طریق پنکیک سواپ (PancakeSwap) بیش از 80 درصد کاهش یافت.

لانچ

لانچ زون بیش از 44,000 عضو در کانال تلگرام خود و حدود 275,000 دنبال کننده در توییتر دارد. این پروژه هیچ هشدار یا اطلاعیه‌ای به دنبال‌کنندگان توییتر خود نداده است. صفحه فیس بوک آن هنوز به درخواست‌های کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

اکوسیستم زنجیره‌ای بایننس (BNB) در سال گذشته با هک‌ها و سوءاستفاده‌ها دست و پنجه نرم کرده است. زنجیره BNB در اکتبر 2022 (مهر 1401) طعمه یک سوءاستفاده 100 میلیون دلاری قرار گرفت که منجر به هاردفورک شد که مهاجمان از یک سوءاستفاده زنجیره‌ای استفاده کرده بودند.

زیرساخت وب3 جامپ کریپتو (Jump Crypto) نیز در ماه فوریه (بهمن 1401) یک آسیب‌پذیری مهم را برای تیم زنجیره BNB شناسایی و افشا کرد. این اکسپلویت می‌توانست به مهاجم اجازه دهد تا تعداد نامحدودی از توکن‌ها را از طریق نقل و انتقالات مخرب مینت کند. تیم BNB این آسیب‌پذیری را قبل از اینکه برای عموم مردم فاش شود، اصلاح کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array