به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در ساعات پایانی روز 13 نوامبر (22 آبان) شایعه شد که شرکت بزرگ مدیریت دارایی بلک راک (BlackRock) درخواستی تحت عنوان  iShares XRP Trust را برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ریپل در ایالت دلاویر به ثبت رسانده است. همین خبر کافی بود تا قیمت رمزارز ریپل (XRP) با واکنشی هیجانی بیش از 12 درصد پامپ شود و به حدود 0.73 دلار برسد.

اما این افزایش قیمت دوام زیادی نداشت و بلافاصله بعد از تکذیب این خبر توسط اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، تمام این دستاورد 30 دقیقه‌ای، به یکباره از دست رفت.

جهش ناگهانی قیمت ریپل
جهش ناگهانی قیمت ریپل

بالچوناس معتقد است شخصی با جعل هویت دانیل شویگر (Daniel Schwieger)، مدیر عامل بلک راک، پروژه صندوق تراست ریپل را در وبسایت شرکت‌های دلاویر لیست کرده است.

«این یک ادعای کذب است! من بعد از صحبت با بلک راک با اطمینان این خبر را تکذیب می‌کنم. احتمالاً کسی با جعل هویت مدیر اجرایی بلک راک نام این پروژه را در لیست شرکت‌ها قرار داده است.»

— اریک بالچوناس (EricBalchunas@) ؛ 13 نوامبر 2023

دیلان لیکلر (Dylan LeClair)، تحلیلگر مجله بیت کوین، یکی از اولین کسانی بود که در ابتدا این خبر را منتشر کرد. پس از آن، Balchunas و The Block نیز این خبر را در ایکس (X) به اشتراک گذاشتند، ولی این پست‌ها اکنون پاک شده‌اند. در پی پامپ و دامپ اخیر، بیش از ۶ میلیون دلار پوزیشن معاملاتی لیکویید شد.

شایان ذکر است که شرکت بلک راک پس از ثبت درخواست راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم در تاریخ 9 نوامبر، قصد خود برای گسترش فعالیت شرکت فراتر از بازار بیت کوین را نشان داد. انتشار این خبر تردیدهایی را درباره صحت اخبار مربوط به ETF اسپات اتریوم در پی داشت. در همین راستا جیمز سیفارت تاکید کرد که پروژه ETF اسپات اتر کاملاً واقعی است زیرا رسماً از طریق ارسال پرونده  19b-4 نزدک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایید شده است.

تکاپو در میان نهنگ‌ها

طبق داده‌های افشا شده توسط پلتفرم ردیاب نهنگ Whale Alert، یک کیف پول ناشناش 24 میلیون واحد رمزارز ریپل (XRP) را به صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) ارسال کرده است. ارزش توکن‌های منتقل شده در زمان نگارش این مطلب در حدود 15.61 میلیون دلار است. این حرکت گمانه‌زنی درباره احتمال دامپ گسترده این دارایی در پی انتشار شایعه راه‌اندازی ETF ریپل را افزایش داده است.

پرایس اکشن اخیر ریپل (XRP)

در زمان نگارش این مطلب، قیمت ریپل (XRP)، جهش جزئی 1.35 درصدی در بیست و چهار ساعت گذشته را تجربه می‌کند و با قیمت 0.6655 دلار معامله می‌شود. با این حال، طی هفت روز گذشته، قیمت این دارایی افت 4.59 درصدی را نشان می‌دهد.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل (XRP)

به عقیده تحلیلگران، تثبیت قیمت بالاتر از مقاومت مهم 0.664 دلاری می‌تواند سناریوی صعودی بالقوه‌ای را آغاز کند که این دارایی را به سمت کانال 1 دلار هدایت خواهد کرد. برای رسیدن به چنین هدفی، قیمت باید ابتدا مقاومت 0.73 دلاری را پشت سر بگذارد. پس از آن، تراز 0.9 دلار مهم‌ترین مقاومت پیش روی صعود این دارایی است.

ریپل در مقیاس روزانه مقاومت 0.6649 دلار را شکسته است، اما همچنان در همین محدوده در نوسان است. خروج از کانال محدود بین 0.66 و 0.61 دلار به زودی به نهایی کردن موج پنجم و لمس مقاومت 0.8737 دلار منتهی می‌شود. از سوی دیگر، بسته شدن قیمت زیر مقاومت 0.64 دلار می‌تواند ریپل را به سمت 0.61 دلار و حتی 0.58 دلار بکشاند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array