به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کیف پول اتریوم متامسک (MetaMask) روز 14 اکتبر (22 مهر) برای ساعاتی در اپ استور اپل از دسترس خارج شد و نگرانی‌هایی را در مورد حذف آن از این بازار محبوب ایجاد کرد. نکته شایان توجه این است که این کیف پول به طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) مبتنی بر وب3 (Web3) متصل است و ادعا می‌کند که بیش از 30 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

روز 14 اکتبر، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه برنامه موبایلی متامسک دیگر در اپ استور دیده نمی‌شود و کاربران اپل حتی از طریق وبسایت متامسک نیز قادر به دانلود اپلیکیشن نبودند. علیرغم این گمانه‌زنی‌ها، سخنگوی متامسک مدعی شد، این موضوع به هیچ رویداد امنیتی یا فعالیت مخربی مربوط نمی‌شود:

« می‌دانیم که متامسک در حال حاضر برای دانلود در اپ استور در دسترس نیست. این مشکل به هیچ گونه فعالیت مخربی ارتباط ندارد. تیم تخصصی ما با جدیت تلاش دارد این مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند. نکته مهم این است که این یک نگرانی امنیتی نیست و نیاز نیست کاربران در این خصوص هیچ اقدام خاصی انجام دهند. علاوه بر این، عملکرد برنامه نیز مختل نشده است.”

دلیل حذف موقتی متامسک از اپ استور

گفته می‌شود احتمالاً سیاست‌های خدمات اپل دلیل ناپدید شدن این برنامه در اپ استور بوده است. طبق دستورالعمل‌های این بازار، برنامه‌ها اجازه ندارند «فرایندهای پس‌زمینه نامرتبط» مانند استخراج ارزهای دیجیتال را اجرا کنند.

متامسک

البته به گفته متامسک، حذف اپلیکیشن موقتی بوده است. سخنگوی این شرکت ضمن اطمینان از رفع مشکل از کاربران خواست وجود هرگونه نسخه جعلی از برنامه این کیف پول رمزارزی را بلافاصله گزارش دهند.

این دومین باری است که متامسک با چالش‌های بازارهای فناوری بزرگ روبه‌‌رو می‌شود. در دسامبر 2019، این شرکت به دلیل نقض دستورالعمل‌های خدمات مالی شرکت، از حضور در فروشگاه گوگل پلی (Google Play) منع شد. گوگل به سیاست خود مبنی بر ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در دستگاه‌های تلفن همراه اشاره نموده و بلافاصله درخواست متاماسک برای لغو این ممنوعیت را رد کرد.

دستورالعمل‌های اپل نیز  توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی را ملزم می‌کند 30 درصد از درآمد حاصل از محل تراکنش‌ها را به عنوان کارمزد پرداخت کنند. این مالیات 30 درصدی اپل برای شرکت‌های رمزارزی، از جمله آن‌هایی که در پی فراهم کردن بستر خرید توکن‌های غیرمثلی (NFT) توسط کاربران iOS هستند، مانع بزرگی به‌شمار می‌آید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array