به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، قیمت نفت در روز سه‌شنبه (7 آذر) افزایشی جزئی را تجربه می‌کند که ناشی از تضعیف دلار و پیش‌بینی افزایش و تعمیق کاهش تولید توسط اوپک پلاس است. انتظار می‌رود در نشست 30 نوامبر، اعضای این گروه در بحبوحه افزایش عرضه نسبت به تقاضا، کاهش تولید خود را تمدید و یا بر حجم آن بیفزایند.

روند قیمت و واکنش بازار

قیمت آتی شاخص برنت با 15 سنت افزایش اندک به 80.13 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 17 سنت افزایش به 75.03 دلار در هر بشکه رسید. علیرغم افزایش اولیه در جلسه معاملاتی آسیا، هر دو شاخص سود خود را تعدیل کردند. این روند قیمتی بر حساسیت بازار نسبت به تصمیمات آتی اوپک پلاس و شاخص‌های اقتصاد جهانی تاکید دارد.

نشست اوپک پلاس و کاهش تولید نفت

اوپک پلاس؛ متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش مانند روسیه، قرار است در 30 نوامبر برای تعیین اهداف تولید سال 2024 یک نشست آنلاین در سطح وزیران برگزار کند. تمرکز این اجلاس بر تعمیق بالقوه کاهش تولید است. این نشست بسیار مهم است، به ویژه به دلیل کاهش قابل توجه قیمت نفت از اواخر سپتامبر 2023، زمانی که برنت بیش از 18 درصد و WTI بیش از 21 درصد سقوط کرد.

فشار بر اوپک پلاس برای تثبیت قیمت نفت

رکود قیمت‌ها که به دلیل تولید قوی در کشورهای غیر اوپک تشدید شده است، فشار بر اوپک پلاس را تشدید کرده است. به نظر می‌رسد اجماع در مورد نیاز به کاهش بیشتر تولید برای تثبیت قیمت‌ها شکل گرفته و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این کاهش در سال آینده تمدید یا تعمیق شود.

پیش بینی کوتاه مدت قیمت نفت خام

با توجه به شرایط فعلی بازار و تصمیمات مورد انتظار اوپک پلاس، به نظر می‌رسد چشم انداز کوتاه مدت قیمت نفت محتاطانه صعودی باشد. کاهش تولید پیش‌بینی‌شده، همراه با تضعیف دلار آمریکا، می‌تواند باعث افزایش قیمت هر دو شاخص شود، البته در یک فضای اقتصادی مبهم و غیرقابل پیش‌بینی در سطح جهانی.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

تحلیل نفت خام برنت

نفت برنت بین سود و زیان در نوسان است و معامله‌گران همچنان بر شایعات مربوط به تصمیم اوپک پلاس متمرکز هستند. شاخص برنت به حمایت مادی اوپک پلاس نیاز دارد تا بالاتر از مقاومت در 81.75 دلار قرار گیرد و شتاب صعودی پایدار به دست آورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array