به گزارش ایران دکونومی، قیمت خودرو در شب عید بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ در کشور ما خودرو یک کالای سرمایه‌ای است و اگر نوسان ارزی نداشته باشیم و عرضه مناسب باشد افزایش قیمتی نخواهیم داشت و قیمت‌ها کاهشی تر نیز می‌شود.

بررسی روند بازار خودرو طی هفته جاری، نشان دهنده رکود در این بازار است. از جمله دلایل این رکود، قیمت بالای خودروهای عرضه شده و عدم تناسب با قدرت خرید مردم، عدم واردات خودرو طبق وعده‌ها و بلاتکلیفی واردات خودروهای کارکرده است.

در این شرایط معاملات به صفر رسیده و همه دست از فروش کشیده‌اند تا زیان بیشتری را از محل فروش خودرو تجربه نکنند. در این شرایط کسی که متقاضی خرید خودرو است با سرگردانی در بازار نمی‌تواند محصول مورد نیاز خود را خریداری کند. هرکس قیمت نجومی را برای خودروها اعلام می‌کند که این رقم با قیمت‌های یک ماه گذشته تفاوت قابل توجهی دارد.

به اعتقاد فروشندگان خودرو توقع بر این بود تا بازار شب عید پررونقی داشته باشیم اما متاسفانه روند صعودی قیمت دلار به همراه کندی در صدور فاکتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار کاهش پیدا کند و خریداران به سختی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 افزایش و تسریع در واردات خودرو می‌تواند در تنظیم بازار، شکستن و کاهش قیمت‌های شب عید تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array