به گزارش ایران دکونومی، سامانه جدید عرضه خودروهای برقی وارداتی به آدرس Evauto.Ir راه اندازی شد، و متقاضیان نیز از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ لغایت روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ تا ساعت ۲۳:۵۹ می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

در این سامانه 7 خودرو برقی برای متقاضیان ارائه شده است. که دو خودروی برقی وارداتی دارای قیمت قطعی است و قیمت بقیه موارد بصورت علی‌الحساب محاسبه شده است.

قیمت قطعی خودروهای وارداتی

۱ بی ام کارز HONGQI EQM۵ ۱۸.۰۵۴.۶۰۰.۰۰۰
۲ کرمان موتور KMC EJ۷ ۱۰.۹۸۶.۵۰۰.۰۰۰

قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی

۱ معین خودرو ایرانیان Honda ENS۱ ۱۸.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۲ معین خودرو ایرانیان Audi Q۵ E-Tron ۳۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۳ ایران خودرو Luna GRE ۹.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۴ سایپا Sinogold Tango ۵ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۵ ماموت خودرو Volkswagen ID ۴ ۱۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

متقاضیان خرید خودروهای برقی باید مبلغ یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) در حساب وکالتی بلوکه کنند.و بر اساس مصوبه شورای رقابت برای خرید خودروهای برقی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

هم اکنون ثبت نام خودروهای برقی همچنان در جریان است اما اتفاقی عجیبی که رخ داده این است که پای حواله خودروهای برقی با قیمت‌های نجومی به بازار باز شده است و دلالان از این طریق سعی بر کسب سود نامتعارف دارند.

و با وجود اینکه تا موعد تحویل این خودروها زمان زیادی باقی مانده است، اما تبلیغات و خرید و فروش حواله خودروهای برقی وارداتی در پلتفرم‌های آگهی توسط برخی از حواله‌داران و یا شاید هم دلالان خودرو، افزایش یافته است.

اما اکنون سیل فروش حواله خودرو‌های برقی آن هم با قیمت‌های نجومی به راه افتاده است. به عنوان مثال فردی حواله خودرو فولکس واگن برقی را به قیمت ۱ میلیارد تومان به فروش می‌رساند. فرد دیگری حواله هوندا ENS ۱ را با قیمت ۱ میلیارد تومان آگهی کرده است.

و فردی دیگر حواله آئودی Q5 برقی را در بازار آزاد با قیمت های عجیب ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

قیمت حواله خودروی برقی

خرید و ثبت نام خودرو‌های برقی هم در سامانه یکپارچه حالا به روشی برای کاسبی تبدیل شده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array