به گزارش ایران دکونومی، قطعی اینترنت و محدودیت‌هایی که سال میلادی گذشته، یعنی سال ۲۰۲۳ از سمت بعضی از دولت‌ها اعمال شد، موجب گردید تا مبلغ ۹ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی ضرر وارد شود.

بر اساس این گزارش، روسیه با ۴.۰۲ میلیارد دلار، اتیوپی با ۱.۵۹ میلیارد دلار و ایران با ۹۲۰.۳ میلیون دلار در رتبه اول تا سوم کشورهایی قرار گرفتند که بیشترین ضرر اقتصادی را از قطعی و اختلال عمدی اینترنت متحمل شده‌اند. این آمار در سال میلادی قبل از آن، یعنی سال ۲۰۲۲ به این صورت بوده است که روسیه با ۲۱.۵۹ میلیارد دلار، در رتبه اول و میانمار و قزاقستان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در مجموع ۷۹,۲۳۸ ساعت اختلال اینترنتی و ۲۵,۵۳۵ ساعت خاموشی عمدی اینترنت در ۱۹۶ مورد اتفاق افتاده در ۲۵ کشور جهان موجب گردیده تا ۷۴۷ میلیون نفر تحت تأثیر قطعی های اینترنت قرار بگیرند. این در حالی‌ست که در سال میلادی قبل از آن، یعنی سال ۲۰۲۲ در مجموع ۵۰,۰۶۵ ساعت قطعی در ۱۱۴ موردی که در ۲۳ کشور اتفاق افتاده بود موجب شد که ۲۴.۶۷ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب وارد شود.

بیشترین میزان فیلترینگ بر روی پلتفرم X (توییتر سابق) اعمال شده و با ۱۰,۶۸۳ ساعت محدودیت در رتبه اول از این نظر قرار گرفته است، اینستاگرام و تیک تاک به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array