به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک فروشنده در یکی از انجمن‌های دارک‌وب ادعا کرده است داده‌هایی را برای فروش در اختیار دارد که ظاهراً متعلق به کاربران صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس است. ظاهراً این داده‌ها اطلاعات شخصی حساسی مانند نام، کشور محل اقامت و شماره تلفن کاربران را شامل می‌شود. این تبلیغات عمدتاً کاربران انگلیسی زبان از کشورهای سطح 1 را هدف قرار می‌دهد که در صورت اثبات، ریسک شدید به خطر افتادن امنیت حریم خصوصی افراد را نشان می‌دهد.

فروشنده ادعا کرده است صحت داده‌ها را می‌توان با تلاش برای ورود به وب‌سایت binance.com با شماره تلفن‌ها یا تماس مستقیم با کاربران تأیید کرد.

هرچند مشروعیت این ادعا هنوز تأیید نشده است ولی تاریخ نشان داده است که بایننس معمولاً این اتفاقات را جدی گرفته و برای کاهش هرگونه خطر نقض احتمالی سیستم خود با مجریان قانون همکاری می‌کند، درحالی که فضای دارک‌وب به دلیل ناشناس بودن هویت افراد و ارتباط تنگاتنگی که با فعالیت‌های غیرقانونی دارد، اغلب شاهد چنین ادعاهایی است که تأیید آنها عموماً دشوار است.

اطلاعات بایننس در دارک وب

حوادث قبلی و پاسخ بایننس

این اولین بار نیست که بایننس مورد چنین اتهاماتی قرار می‌گیرد. در سال 2019، زمانی که این صرافی با ادعای نشت اطلاعات احراز هویت مشتریان خود مواجه شد نیز در وضعیت مشابهی قرار گرفت. در آن زمان، بایننس تحقیقات کاملی را انجام داد و به این نتیجه رسید که این ادعا صحت ندارد و برای اثبات حرف خود به عدم وجود واترمارک دیجیتالی سیستم آنها در داده‌های لورفته احتمالی اشاره کرد. تعهد بایننس به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران در واکنش این صرافی به حادثه 2019 به خوبی مشهود بود.

چالش‌های امنیت داده‌ها در سیستم عامل‌های دیجیتال

اتهاماتی که اکنون متوجه بایننس شده است، بیش از هر زمان دیگری بر چالش‌های گسترده پلتفرم‌های دیجیتال در زمینه تامین امنیت داده‌های کاربران تاکید دارد. دارک‌وب به عنوان بازاری پررونق برای داده‌هایی که به شکل غیرقانونی به دست آمده‌اند عمل کرده و تلاش برای ردیابی منشاء و صحت چنین اطلاعاتی را پیچیده می‌کند.

این حادثه یادآور نبرد مداوم علیه معضل نقض اطلاعات و اهمیت تامین امنیت سایبری در عصر دیجیتال است. با پیشرفت فناوری، کسانی که به دنبال بهره‌برداری از آن هستند نیز روش‌های جدیدی را اتخاذ می‌کنند و همین امر حفاظت از داده‌های کاربر را به دغدغه‌ای همیشگی برای مؤسسه‌هایی مانند بایننس تبدیل کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopolitan

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array