به گزارش ایران دکونومی، قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی، با اشاره به رونمایی از فارز، اعلام کرد که این سامانه یک آنتی ویروس ایرانی است که می‌تواند هر اپلیکیشن موبایلی را بررسی و مخرب بودن یا نبودن آن را اعلام کند. این سامانه می‌تواند بیش از ۶۰ درصد از بدافزارها را در فضای مجازی شناسایی و از هک شدن گوشی‌های موبایل توسط این اپلیکیشن‌ها جلوگیری کند.

فارز پلیس فتا

فارز، به گوشی‌های بومی راه می‌یابد؟

رضایی همچنین اذعان داشت: «پیشنهاد استفاده از فارز از سوی پلیس به شورای عالی فضای مجازی داده شده است تا این شورا استفاده از آن را الزامی کند تا شاهد کاهش نصب بدافزارها بر روی تلفن‌های همراه ایرانیان باشیم. مشخص نیست این اجبار نصب بر روی گوشی کاربران ایرانی چطور عملی خواهد شد. شاید این موضوع در تلفن‌های همراه بومی پیگیری شود.»

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه پلیس فتا در کشور اشاره کرد و گفت: «پلیس فتا یکی از مجموعه‌هایی است که خدمات دو چندانی را به مردم ارائه می‌دهد و به واسطه انجام این وظایف محوله می‌توان گفت که نقش پلیس فتا در امنیت و آرامش مردم بی‌بدیل است و بر اساس گزارش‌هایی که در این همایش ارائه شد می‌توان گفت که در موضوعات مختلف رشد داشته است.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array