به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، «کارفور» غول خرده فروشی فرانسوی اعلام کرد که علیرغم کاهش تورم تولیدکننده، پپسی «PepsiCo» قیمت انواع محصولات غذایی خود همچون انواع چیپس، غلات و 7-آپ (7-Up) مواد غذایی خود را “غیرقابل قبول” گران نگه داشته است.

سخنگوی دومین خواربارفروشی زنجیره‌ای فرانسه تأیید کرده است که یادداشتی را در قفسه‌هایی که کالاهای پپسی کو را عرضه می‌کنند، قرار می‌دهد که روی آن نوشته شده است: «به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت، دیگر این برند را نمی‌فروشیم». این گزارش می‌افزاید، مشخص نیست که آیا محصولات پپسی که از قبل در قفسه‌های کارفور قرار داشته‌اند، خارج می‌شوند یا خیر.

سوپرمارکت فرانسوی Carrefour به خریداران گفت که دیگر محصولات پپسی مانند نوشابه‌های گازدار پپسی و 7up و محصولات چیپس Lay را به دلیل گران شدن بیش از حد آنها نمی‌فروشد.

Carrefour، یک غول خرده‌فروشی جهانی، در تمامی 3440 سوپرمارکت خود در فرانسه پوسترهایی را با مضمون؛ «به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت، دیگر این برند را نمی‌فروشیم.» در مکان‌هایی نصب کرد که معمولاً چیپس‌های سیب‌زمینی Lay’s و نوشابه‌های پپسی و 7-Up به نمایش گذاشته می‌شدند.

پپسی «PepsiCo» غول تنقلات و نوشیدنی‌های ایالات متحده، قیمت‌ها را برای هفت فصل متوالی افزایش داده و در دوره جولای تا سپتامبر سال گذشته (2023) قیمت‌ها را دو رقمی افزایش داده است. این شرکت همچنین اندازه بسته‌بندی برخی از محصولات خود را کاهش داد و ادعا کرد که هدف آن «برآوردن تقاضای مصرف‌کننده برای راحتی و حمل بهتر» است.

سال گذشته (2023) در بحبوحه تورم بالای مصرف‌کننده، خرده‌فروشان مواد غذایی در چندین کشور اتحادیه اروپا غول‌های جهانی مواد غذایی را بر سر قیمت‌ها به چالش کشیدند. کارفور در ماه سپتامبر یک کمپین “کاهش تورم” را آغاز کرده و هشدارهایی را در مورد کالاهایی که اندازه آنها کوچک شده اما هزینه بیشتری دارند، اعمال کرد.

مذاکراتی در فرانسه بین تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده‌فروشان در جریان است که خرده‌فروشان خواستار کاهش قیمت‌ها هستند، زیرا به گفته آنها قیمت مواد خام و انرژی اخیراً کاهش یافته است. نمایندگان صنایع غذایی استدلال می‌کنند که هزینه‌های تولید همچنان بالاست.

منبع: nytimes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array