به گزارش ایران دکونومی، این روزها خبر کاهش قیمت مسکن در پرند و پردیس منتشر می‌شود، اما علت واقعی این کاهش قیمت‌ها چیست؟

درسال‌های گذشته به علت کوتاهی دولت در تولید مسکن، شاهد افزایش قیمت در این بخش بودیم که امکان خرید مسکن در کلانشهرها را برای اقشار ضعیف جامعه ناممکن کرده بود و بدین ترتیب افراد وقتی با افزایش بی حد و حصر نرخ مسکن در تهران روبرو شدند، از شهرهای تازه‌تاسیس استقبال کردند و به فکر خرید خانه در پرند و پردیس افتادند.

نبود تقاضا برای خرید مسکن و ثابت‌ماندن بازارهای موازی و ثابت ماندن قیمت ارز و حتی کاهش آن در شش ماه نخست امسال موجب شد که قیمت مسکن در برخی از شهرها مانند پردیس و پرند حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

فعال شدن کارگاه‌های تولید مسکن مهر در پردیس بعد از حدود ۱۲ سال و در پرند را از دیگر دلایلی می‌توان نام برد که موجب کاهش قیمت مسکن در این دو شهر شده است.

با تحویل این واحدها به متقاضیان در آینده نزدیک، نه تنها بخش زیادی از مشکل مسکن در این دو شهر برطرف می‌شود، بلکه کاهش قیمت را نیز به دنبال خواهد داشت.

 البته اکنون متقاضی خرید ملک در پرند میزان بیشتری نسبت به پردیس دارد و افتتاح قریب‌الوقوع مترو در این محدوده قطعا نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد. 

مشاوران املاک در شهر‌های پردیس و پرند، کاهش قیمت‌ها را به رکود بازار مسکن ارتباط می‌دهند و می‌گویند در روز‌هایی که به‌ندرت خریدار پیدا می‌شود، فروشنده راهی جز عرضه واحدش به زیر قیمت بازار ندارد و صاحبان املاکی که به پول خود احتیاج داشتند مجبور شدند به دلیل نبود مشتری روی املاک خود تخفیف بگذارند در نهایت نیز قیمت‌ها پایین آمد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array