به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بالاخره چت‌بات هوش مصنوعی Grok ایلان ماسک در دسترس کاربران نسخه اشتراکی پلتفرم X قرار گرفته است.

این چت‌بات که در بستر شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به بازار عرضه شده است؛ تنها از طریق برنامه اشتراکی Premium+ با قیمت ماهانه 16 دلار در دسترس خواهد بود.

کمپانی X با انتشار پست جدیدی اعلام کرده که روند ارائه دسترسی به چت‌بات “یاغی” Grok را از روز گذشته آغاز کرده است. این چت‌بات که توسط کمپانی هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک توسعه یافته است، رفتار و برخوردی متفاوت با چت‌بات‌های معمول این روزها خواهد داشت.

چت‌بات Grok

عرضه تدریجی خدمات چت‌بات Grok به کاربران جهانی

ایلان ماسک اعلام کرد که Grok از امروز در دسترس تمام کاربران آمریکایی مشترک برنامه Premium+ قرار گرفته است. او همچنین به کاربران هشدار داد که نسخه متای این چت‌بات ممکن است دارای باگ‌های ساختاری بسیاری باشد؛ اما پروسه بهبود کارکرد این محصول متوقف نشده و ادامه‌دار خواهد بود.

ماسک زمان‌بندی بسیار خلاصه‌ای از ادامه روند انتشار این چت‌بات نیز ارائه داد و گفت تمام کاربران انگلیسی‌زبان پلتفرم X تا “حدود یک هفته دیگر” به Grok دسترسی خواهند داشت.
در مرحله بعدی، کاربران ژاپنی‌زبان (که پس از کاربران انگلیسی‌زبان در رتبه دوم بزرگترین پایگاه کاربری X هستند) در مرحله بعدی قرار دارند. مالک کمپانی X، ایلان ماسک امیدوار است بتواند تا پایان سال 2024، این چت‌بات هوش مصنوعی را در اختیار کاربران همه زبان‌ها قرار دهد.

چت‌بات Grok

ماسک در پست جدید خود نوشته است: “نسخه بتای هوش مصنوعی Grok AI از همین لحظه در دسترس تمام کاربران اشتراکی 𝕏 Premium+ آمریکا قرار گرفته است. با وجود مشکلات اولیه، روند بهبود این چت‌بات ادامه‌دار خواهد بود. قدردان بازخوردهای تک‌تک کاربران هستیم!”

البته که معمولاً بازه‌های زمانی اعلام شده توسط ایلان ماسک به حقیقت نمی‌پیوندند و صرفاً یک ایده کلی را بازتاب می‌دهند. با این وجود، چت‌بات Grok وضعیت نسبتاً بهتری نسبت به دیگر محصولات این میلیاردر دارد و تنها کمی از برنامه اصلی خود عقب‌تر است.
در اوایل ماه جاری (1 آذر – 22 نوامبر) ماسک اعلام کرده بود که چت‌بات هوش مصنوعی Grok “هفته آینده” منتشر خواهد شد. اما این زمان‌بندی در نهایت به دو روز پیش (16 آذر – 7 دسامبر) موکول شد!

اینکه این پروژه هوش مصنوعی جنجالی جدید تأثیری در افزایش روند کسب درآمد X از برنامه‌های اشتراکی داشته باشد یا خیر؛ هنوز مشخص نیست. درحال حاضر، خدمات این چت‌بات از طریق برنامه اشتراکی Premium+ (ماهانه 16 دلار) به کاربران ارائه می‌شود. این اشتراک نسبت به دو برنامه دیگر Basic (ماهانه 3 دلار) و Premium (ماهانه 8 دلار) برای کاربران بسیار گران‌قیمت‌تر است.
دریافت چنین هزینه بالایی برای کاربران زیاد تصمیم معقولی به‌نظر نمی‌رسد. خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه دسترسی به چت‌بات‌های رقیبی مانند Bard گوگل و ChatGPT استارتاپ OpenAI کاملاً رایگان است!

البته امکانات برنامه اشتراکی Premium+ فراتر از دسترسی به چت‌بات هوش مصنوعی Grok است. مشترکین این برنامه به مزایایی مانند عدم مشاهده تبلیغات در فید For You و Following، در اولویت قرار گرفتن ریپلای‌ها، مشارکت در برنامه کسب درآمد، دریافت تیک آبی احراز هویت، دسترسی به Media Studio و X Pro و غیره دسترسی خواهند داشت.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array