به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس بیانیه منتشرشده روز سه شنبه، بورس کالای شیکاگو (CME) قصد دارد معاملات آتی میکرو بیت کوین و اتریوم با واحد یورو را روز 18 مارس (28 اسفند) راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی این محصول جدید که هنوز در انتظار دریافت تاییدیه‌های نظارتی است، در حالی صورت می‌گیرد که قراردادهای آتی میکرو بیت‌کوین با دلار آمریکا در ماه می 2021 و قراردادهای آتی میکرو اتریوم در دسامبر 2021 راه‌اندازی شده‌ بودند.  بورس کالای شیکاگو (CME)  قبلاً خبر راه‌اندازی قراردادهای آتی معمولی بیت‌کوین و اتریوم با واحد یورو را در ماه آگوست 2022 اعلام کرده بود.

قراردادهای آتی میکرو بیت کوین-یورو و میکرو اتر-یورو، مشابه همتای دلاری خود، یک دهم اندازه دارایی‌های مبنای مربوطه بوده و هدف آنها ارائه راهی مقرون به صرفه برای انجام معاملات بیت کوین و اتریوم است.

جیوانی ویسیوسو (Giovanni Vicioso)، رئیس جهانی محصولات ارزهای دیجیتال CME می‌گوید: «سرمایه گذاران جهانی به دنبال یافتن ابزارهای دقیق‌تر برای مدیریت ریسک همزمان با افزایش علاقه به بیت کوین و اتر هستند. به همین جهت شاهد افزایش چهار برابری حجم معاملات آتی میکرو بیت کوین و میکرو اتر خود بوده‌ایم.»

گفتنی است که گروه CME یکی از اولین شرکت‌هایی بود که محصولات آتی بیت کوین را در 17 دسامبر 2017 ارائه کرد و از آن زمان به یکی از پلتفرم‌های برتر در فضای مشتقات رمزارزها تبدیل شده است.

افزایش بهره باز و حجم معاملات آتی CME

ماه گذشته، بهره باز معاملات آتی بیت کوین در CME به بالاترین سطح چند ساله خود یعنی 5.2 میلیارد دلار رسید. این ماه نیز حجم معاملات این پلتفرم رکورد 108.3 میلیارد دلار را ثبت کرد.

حجم معاملات آتی بیت کوین

حجم معاملات و بهره باز معاملات آتی اتر نیز در این مدت به ترتیب به رکورد 731.6 میلیون دلار و 23.4 میلیارد دلار رسید.

حجم معاملات آتی اتریوم

با این حال، این معیارها بیش از 30٪ از اوج ثبت شده در ماه نوامبر 2021 فاصله دارند. به گفته گروه CME، معاملات آتی میکرو بیت کوین و اتر در برابر دلار آمریکا نیز در ماه ژانویه با افزایش متوسط حجم روزانه 43 درصد در مقایسه با ماه دسامبر روبه‌رو بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array