به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، نفت خام در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد عرضه محدود افزایش یافته است. خرید نفت ایالات متحده برای ذخایر استراتژیک نفت نیز به عنوان یک کاتالیزور مثبت برای بازارهای سوخت عمل کرد. 

تحلیل نفت خام برنت

نفت خام برنت

در صورتی که نفت برنت بالاتر از سطح 90.00 دلار بماند، به سمت مقاومت قابل توجه بعدی در 95.25 تا 96.90 دلار خواهد رفت. تحلیلگران عقیده دارند بازار تحت تاثیر خبر کاهش عرضه قرار دارد و نشانه‌های تقاضای بالای جهانی مخصوصاً در چین می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت نفت شود. اما به نظر می‌رسد محرک‌های اقتصادی پکن برای تقویت اقتصاد چندان موفق نبوده است.
صادرات و واردات چین در ماه اوت کاهش یافته است. فشار دوگانه کاهش تقاضا در خارج و پایین آمدن مصرف داخلی کسب و کارها را در دومین اقتصاد بزرگ دنیا تحت فشار قرار داده است.
اما واردات نفت خام چین 30.9 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش داشت، چون پالایشگاه‌ها در حال پر کردن ذخایر خود به دنبال افزایش تولید سوخت برای صادرات بوده‌اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور برای چهارمین هفته پیاپی کاهش و بیش از 6 درصد در ماه گذشته پایین آمده است.

تحلیل نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست تگزاس

شاخص وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به سمت بالاترین حد اخیر حرکت کرد زیرا معامله‌گران همچنان بر کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه متمرکز بودند. شاخص قدرت نسبی «RSI» در قلمرو خرید بیش از حد است اما فضای کافی برای به دست آوردن شتاب صعودی بیشتر در کوتاه مدت وجود دارد.

تحلیل بازارهای گاز طبیعی

گاز طبیعی

با تمرکز سرمایه‌گذاران بر اعتصابات در کارخانه های LNG استرالیا، گاز طبیعی تا حدودی حمایت شد.

در صورتی که گاز طبیعی بتواند بالاتر از مقاومت 2.60 تا 2.65 دلار قرار گیرد، به سمت سطح مقاومت بعدی که بین 2.80 تا 2.85 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

خلاصه:

گاز طبیعی تلاش کرد تا بالاتر از سطح 2.65 دلار قرار گیرد.

شاخص WTI در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد عرضه کم رشد کرد.

شاخص برنت به سمت سطح 91.00 دلار حرکت کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array