به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در روز دوشنبه 11 اردیبهشت تغییر چندانی نداشته است، زیرا همچنان به در تلاش برای صعود از پایین‌ترین نرخ سه شنبه گذشته (5 اردیبهشت) در 2291 دلار است. اگرچه فلز زرد در مسیر بسته شدن سه ماهه، بالای محدوده الگوی چکشی صعودی است اما همچنان حول محور میانگین متحرک 20 روزه (MA 20) گیر کرده است. طلا از پایین‌ترین سطح سه شنبه گذشته، توانسته است فیبوناچی اصلاحی 38.2 درصدی را تکمیل کند اما نه چندان بالاتر.

تحلیل قیمت طلا 11 اردیبهشت

با حرکت به زیر سطح 2320 دلار، پرچم نزولی شکل می‌گیرد و ریسک اصلاح افزایش می‌یابد.

روند بازار طلا

هر چه طلا طولانی‌تر تلاش کند و نتواند رشد کند، شانس کاهش بیشتر خواهد بود. اکنون یک پرچم خرس واضح در نمودار روزانه طلا شکل گرفته است. پایین ترین سطح امروزی 2320 تأییدی بر خط موازی پایین الگو است. شکست قاطع از پایین‌ترین سطح امروز، الگوی نزولی را آغاز می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد زیر سطح2291 دلار خطر ریزش وجود خواهد داشت زیرا منطقه حمایتی پایین بعدی در حدود 2261 تا 2255 دلار است که از دو سطح فیبوناچی مشتق شده است.

پایین‌تر، هدف قیمت در حدود 2238 است که زیر منطقه قیمتی 2255 دلاری اما بالاتر از منطقه قیمت پایین بعدی در 2212 تا 2208 است. توجه داشته باشید که هر دو خط روند صعودی و میانگین متحرک 50 روزه (MA 50) در آن منطقه قیمت گنجانده شده‌اند؛ بنابراین اگر MA 20 روزه به سمت پایین شکسته شود، شانس رسیدن به میانگین متحرک 50 روز افزایش می‌یابد.

ریسک قیمت

صرف نظر از پتانسیل اصلاح عمیق‌تر، امکان ادامه صعودی همچنان وجود دارد. یک شکست قاطع بالاتر از بالاترین سطح روز جمعه در 2352 برای شروع روند صعودی و بسته شدن روزانه بالاتر از این سطح قیمت مورد نیاز است.

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

طلا از ابتدای سال جاری (2024) در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه بیش از 13 درصد افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array