به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کماکان تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن بالاست. جهش اخیر طلا از حمایت و تکمیل فیبوناچی اصلاحی، نشان دهنده پتانسیل قیمت‌های بالاتر است؛ اما برای تایید به بسته شدن روزانه بالاتر از بالاترین حد هفته گذشته نیاز است.

به دنبال رکورد بالای 2431 دلاری طلا در هفته گذشته، فلز زرد در حال حاضر حول محدوده 2392 دلار معامله می‌گردد.

تحلیل قیمت طلا 29 فروردین

نمودار روزانه نشان دهنده پتانسیل صعود بیشتر است؛ با این حال، باید دید که آیا این اتفاق قبل یا بعد از اصلاح عمیق‌تر خواهد افتاد.

با این وجود، برای تایید ادامه روند صعودی، نیاز به بسته شدن روزانه بالاتر از بالاترین حد هفته گذشته است. تا آن زمان، عقب نشینی دیگری ممکن است.

اگر خط روند 8 روزه شکسته شود، آنگاه میانگین متحرک 20 روزه (MA 20) در 2271 به یک هدف تبدیل می‌شود. علاوه بر این، فیبوناچی اصلاحی 50% کمی بالاتر از سطح 2289 دلار قرار دارد. کمی پایین تر، سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% در 2255 قرار گرفته است. حمایت را می‌توان در نزدیکی هر یک از این سطوح قیمت مشاهده کرد. منطقه حمایت بالقوه مهم‌تر در نزدیکی میانگین متحرک 50 روزه (MA 50) در 2153 دلار قرار دارد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه 27 فروردین منتشر شد، نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس 2024 افزایش یافته است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به 2400 دلار برسد و در دسامبر 2025، 2600 دلار معامله شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array