به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر» طلا به دلیل تضعیف دلار و سیاست‌های قابل پیش بینی فدرال رزرو به بالاترین حد خود از ماه می؛ یعنی بالاترین سطح 6 ماه گذشته رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز (6 آذر) به 2013 دلار و 96 سنت رسید. قیمت معاملات آتی فلز زرد در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.42 درصدی به 2031 دلار و 80 سنت رسیده است.

تأثیر دلار آمریکا و شاخص های اقتصادی در افزایش قیمت طلا

کاهش ارزش دلار آمریکا، تحت تاثیر داده‌های اقتصادی اخیر، یکی از عوامل کلیدی صعود طلا بوده است. آمارهای اقتصادی این هفته ایالات متحده، به ویژه در مورد رشد اقتصادی و تورم، می‌تواند بر ثبات فلز گرانبها در بالای مرز 2000 دلار تأثیر بگذارد. علاوه بر این، شاخص دلار که اندکی در حال بهبود است، بر قیمت این دارایی برای خریداران بین‌المللی تأثیر گذاشته است.

رویدادهای اقتصادی جهانی و چشم انداز تورم

رویدادهای اقتصادی جهانی، از جمله نشست به تعویق افتاده اوپک پلاس، داده‌های مربوط به تورم منطقه یورو و استرالیا، و تصمیمات سیاستی بانک مرکزی نیوزلند و داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) چین، قطعا بر احساسات بازار تاثیرگذار خواهند بود.

پیش بینی بازار طلا

علی‌رغم اینکه هیچ نشانه‌ای از کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو وجود ندارد، بررسی بازار حاکی از قیمت‌گذاری کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک است. در همین حال، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافته و ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و شاخص قیمت مصرف کننده (PCE) به دقت برای تعیین جهت اقتصاد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بازار تا حد زیادی انتظار دارد که فدرال رزرو با افزایش گمانه زنی‌ها در مورد کاهش احتمالی نرخ تا ماه می سال آینده (2024)، نرخ بهره فعلی را در ماه دسامبر ثابت باقی بگذارد. این فضا که در آن نرخ‌های بهره پایین هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد، ممکن است در کوتاه مدت قیمت طلا را تقویت کند.

تحلیل تکنیکال طلا

تحلیل قیمت طلا 6 آذر 1402

طلا در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200) و 50 روزه (EMA 50) به ترتیب 1941.56 دلار و 1936.68 دلار است (معامله در کانال 2013 دلار) که نشان دهنده روند صعودی است.

قیمت این دارایی درست بالاتر از سطح حمایت جزئی 2009.00 دلار است که در صورت تداوم، می‌تواند نشان دهنده ادامه حرکت صعودی باشد. با این حال، با نزدیک شدن به مقاومت جزئی 2067.00 دلار، طلا با یک آزمون حیاتی روبرو می شود. اگر از این مقاومت عبور کند، می‌تواند نشانه‌ای از پتانسیل صعودی بیشتر باشد.

موقعیت فعلی بازار فلز زرد، بالاتر از میانگین‌های متحرک کلیدی و نزدیک به حمایت جزئی، نشان‌دهنده احساس مثبت در میان سرمایه‌گذاران است که به سمت چشم‌انداز صعودی طلا در کوتاه‌مدت تمایل دارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array