به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دلیل کاهش داده‌های تورم آمریکا که باعث افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو گردید، طلا شاهد حرکت صعودی بود؛ به طوری که به بالاترین حد خود در 9 هفته اخیر رسید. شایان ذکر است که کاهش نرخ دلار آمریکا نیز از قیمت فلز زرد حمایت کرد.

خروج طلا از الگوی تثبیت حاکی از پتانسیل حرکت صعودی است که هدف اصلی آن حرکت به سمت بالاترین رکوردها در محدوده 2135 دلار و حتی افزایش احتمال حرکت به سوی کانال 2190 دلار است.

فلز زرد روز گذشته (11 اسفند) قبل از مواجهه با مقاومت به بالاترین سطح خود در 2088 دلار رسید و سپس تا 2082 دلار و 98 سنت عقب نشینی کرد. رسیدن به این سطح قیمت، هدف صعودی فلز گرانبها در 2088 دلار را که 28 دسامبر 2023 به آن رسیده بود در معرض توجه قرار می‌دهد.

محرک‌های افزایش قیمت طلا

طلا پس از انتشار آمار تورم بهتر از انتظار آمریکا، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. شاخص دلار آمریکا به زیر سطح 104 و در روز جمعه (11 اسفند) به 103.89 رسید و کاهش 0.26 درصدی روزانه را ثبت کرد. از آنجایی که بازار انتظار کاهش بالقوه نرخ بهره را در نشست آتی فدرال رزرو آمریکا دارد، طلا در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

شکست صعودی این هفته ممکن است آغاز روندی باشد که طلا را به رکوردهای جدیدی می‌رساند. آخرین رکورد فلز زرد در دسامبر 2023 و در رنج قیمتی 2135 دلار ثبت شد. فلز گرانبها دو هفته پیش در نمودار هفتگی از کف کندل چکشی صعودی خارج شد و شروع محکمی برای این رالی ایجاد کرد.

هدف بعدی طلا چه قیمتی است؟

هدف بعدی قیمت بالاتر از بالاترین قیمت امروز (2082 دلار) در محدوده 2100 دلار و هدف نهایی آن در چشم انداز کنونی 2192 دلار است. به طور کلی، با توجه به عوامل موثر بر قیمت فلز زرد، از جمله انتظارات کاهش نرخ، تضعیف دلار و الگوی قیمت‌ها، نشان‌دهنده چشم‌انداز مطلوب برای طلا و نقره در آینده نزدیک است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، livemint

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array