به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی تیک‌تاک برای بیرون آمدن از شرایط فعلی و جذب کاربران بیشتر دست به اقدامی جنجالی زده و تصمیم گرفته در ازای تماشای ویدیوها به کاربران خود پاداش بدهد! طرح عجیبی که روزی در حد یک ایده‌ بود حالا در حال واقعی شدن است.

با اینکه اپلیکیشن اندرویدی و iOS تیک‌تاک در آمریکا محبوبیت فراوانی دارد؛ اما عملکرد این پلتفرم در اروپا زیاد جالب‌توجه نیست. در واقع رشد این شبکه اجتماعی در این ناحیه به‌قدری کند شده که کمپانی تیک‌تاک تصمیم گرفته برای جذب کاربران بیشتر دست‌به‌جیب شده و در ازای تماشای ویدیوها به افراد پاداش بدهد!

پاداش تیک‌تاک

جزئیات طرح جدید اعطای پاداش تیک‌تاک به کاربران

براساس جدیدترین گزارش خبرگزاری The Information، کمپانی تیک‌تاک در حال آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی یک اپلیکیشن جدید در کشورهای اسپانیا، فرانسه و چند نقطه دیگر می‌باشد. هدف این اپلیکیشن اختصاصی و انگیزه‌بخش این است که کاربران را به تماشای ویدیوهای بیشتر و دریافت پاداش، جلب‌توجه دوستان به نصب و استفاده از تیک‌تاک و دیگر عملکردهای مرتبط برای دریافت جایزه ترغیب کند.
کاربران می‌توانند پاداش‌های خود را در قالب کارت هدیه و انعام‌های دیجیتالیِ قابل اعطا به تولیدکنندگان محتوا دریافت کنند.

به گفته تیک‌تاک، هدف نهایی این برنامه جدید “جلب توجه کاربران بزرگسال” (نه فقط گروه سنی نوجوانان) در اروپاست. میزان رشد این پلتفرم در اروپا رو به افت است و عملکرد آن برای جذب کاربران بالای 18 سال ناموفق بوده است. در حال حاضر تیک‌تاک بالای 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد اما براساس گزارشات آماری جدید؛ تنها 13% از گوشی‌های اندرویدی کاربران اروپایی مخاطب این اپلیکیشن می‌باشند.
در راستای مقایسه، اینستاگرام در 37% گوشی‌ها و فیسبوک با قدرت در 59% از گوشی کاربران اروپایی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت ByteDance، کمپانی چینی مادر تیک‌تاک قصد دارد در نیمه دوم سال 2024 این اپلیکیشن جدید را در آلمان و چند کشور اروپایی دیگر نیز راه‌اندازی کند. این اپلیکیشن ابتدا در سال 2023 در کره‌جنوبی و ژاپن به کاربران عرضه شده بود. براساس این راه‌اندازی اولیه، تیک‌تاک به این نتیجه رسید که “برنامه اعطای پاداش به کاربران در ازای تماشای ویدیوهای بیشتر” نتایج بسیار خوبی در رشد و توسعه این اپلیکیشن داشته است.
از زمان راه‌اندازی این اپلیکیشن در ژاپن میزان کاربران تیک‌تاک در این کشور آسیایی بیش از 2.5 میلیون افزایش داشته است!

به‌صورت درون‌سازمانی این اپلیکیشن “Coin App” نام دارد اما در میان جامعه مخاطبین به اسم “TikTok Lite” شناخته می‌شود. وجود داشتن یک فرمت ساده‌تر از اپلیکیشن تیک‌تاک با همین نام مشابه بسیاری از کاربران را سردرگم کرده و در نتیجه این کمپانی قصد دارد نام اپلیکیشن دریافت پاداش را به‌زودی تغییر دهد.

عملکرد این اپلیکیشن تفاوت زیادی با خودِ تیک‌تاک اصلی نخواهد داشت و فارغ از اعطای پاداش، فرایند تماشا، لایک، کامنت و به‌اشتراک‌گذاری محتوا کاملاً مانند اپلیکیشن اصلی خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا این کمپانی برنامه‌ای برای عرضه این طرح اعطای پاداش در کشور آمریکا دارد یا خیر. با توجه به اینکه ممکن است تیک‌تاک به‌زودی به‌صورت سراسری در این کشور مسدود شود؛ جای تعجبی نخواهد داشت اگر این ایده هرگز در ایالات متحده رنگ واقعیت را نبیند.

منبع: Android Authority

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array