به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت) در محدوده کوچکی نوسان دارد در حالی که روز گذشته (4 اردیبهشت)، به پایین‌ترین حد خود طی دو هفته گذشته رسید. به نظر می‌رسد کاهش بیشتر فلز زرد به دلیل کاهش ارزش دلار محدود شده است؛ اگرچه پیش بینی‌های مربوط به نرخ بهره باعث شد معامله گران نسبت به طلا محتاط باشند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

هر اونس طلا در حال حاضر با 0.27 درصد افزایش به 2324.12 دلار رسیده است و حدود 100 دلار از بالاترین رکورد خود که مربوط به اوایل آوریل 2024 است فاصله دارد.

شاخص دلار پس از انتشار آمار شاخص مدیران خرید ماه آوریل که کمتر از حد انتظار بود، کاهش یافت. با توجه به اینکه قیمت‌ فلزات با دلار رابطه دارد، ضعف دلار آمریکا به جلوگیری از افت بیشتر طلا کمک کرد. از سوی دیگر، دلار همچنان بخش عمده ای از سودهای خود را که تاکنون و از آوریل به دست آورده بود حفظ کرده، زیرا بازارها به طور پیوسته در حال عقب نشینی از انتظارات کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

در حالی که تقاضای دارایی امن در ابتدا به افزایش قیمت طلا کمک کرده بود، اما عدم درگیری گسترده در خاورمیانه اکنون طلا را در برابر ترس از افزایش نرخ‌های طولانی‌تر آسیب‌پذیر کرده است. بنابراین، با توجه به اینکه نرخ بهره بالا هزینه فرصت سرمایه گذاری در فلز زرد را افزایش می‌دهد، تقاضا کاهش و بالطبع قیمت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

با تضعیف دلار، سایر فلزات گرانبها در معاملات آسیایی افزایش یافتند. معاملات آتی پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 924.50 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.5 درصد افزایش به 27.485 دلار در هر اونس رسید.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز چهارشنبه 5 اردیبهشت افزایش یافت و از کاهش قیمت دلار نیز بهره برد. اما پس از اینکه شیلی اعلام کرد که قصد دارد تولید خود را در سال جاری افزایش دهد، فلز قرمز همچنان پایین‌تر از اوج‌های دو ساله اخیر معامله می‌شود.

چشم انداز تقاضای مس نیز با داده های ضعیف PMI ایالات متحده که انقباض غیرمنتظره‌ای را در فعالیت‌های تولیدی نشان می‌دهد، تضعیف شد.

معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.8 درصد افزایش به 9817.50 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 1.1 درصد افزایش به 4.4710 دلار در هر پوند رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array