به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با نزدیک شدن دارایی‌های تحت مدیریت صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک‌راک (BlackRock) به مرز 10 میلیارد دلار، بازار ارزهای دیجیتال شاهد لحظه‌ای تاریخی خواهد بود. این نقطه عطف با توجه به بازه زمانی نسبتاً کوتاهی که از زمان آغاز به کار این صندوق می‌گذرد، اهمیت دوچندان پیدا کرده است. برای مقایسه بد نیست بدانید که بیش از دو سال طول کشید تا صندوق SPDR Gold Shares (GLD) به چنین رقمی دست پیدا کند.  

جریان‌های ورودی به صندوق IBIT

رکورد تازه در جریان ورودی سرمایه به صندوق قابل معامله در بورس IBIT در حالی به اوج خود رسید که قیمت بیت کوین از مرز 60 هزار دلار گذشت. ثبت رقم 520 میلیون دلار ورودی در یک روز معیار جدیدی را برای محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال تعریف کرده است. این حجم از هجوم سرمایه، جذابیت فزاینده ETFهای ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذارانی را برجسته می‌کند که به دنبال فعالیت مستقیم در بازار، بدون پیچیدگی‌های مدیریت ارزهای دیجیتال واقعی هستند.

IBIT بلک راک

مهمتر از همه، این علاقه روزافزون به ETFهای بیت کوین، سنگر سنتی ETFهای دارای پشتوانه طلا را به چالش می‌کشد. حتی برخی از سرمایه‌گذاران شروع به تغییر استراتژی داده و دارایی‌های خود را برای حمایت از صندوق‌های ارز دیجیتال دارای عملکرد بالا خارج می‌کنند. این درحالی است که برخی از کارشناسان معتقدند که بعید است ETFهای بیت کوین بتوانند در بلندمدت ETFهای طلا را تحت الشعاع قرار دهند. با این وجود، تصویب قانونی ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده، بازار ETFها را برای سودهای بالقوه بیشتر آماده کرده است و می‌تواند زمینه‌ساز یک مسیر حرکت مشابه با طلا برای بیت کوین در سال‌های آینده باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array