به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صندوق بین‌المللی پول (IMF) متوجه شده است که دولت‌ها هنوز به تمام راه‌هایی که ممکن است بتوانند از بازار کریپتو مالیات بگیرند، رسیدگی نکرده‌اند و میزان مالیات‌هایی که اعمال یا جمع‌آوری نشده‌اند ممکن است به ده‌ها میلیارد دلار برسد. با این حال، این بینش برای کاهش انواع چالش‌ها در مالیات بر کریپتو کمک چندانی نمی‌کند.

بر اساس گزارش کار جدید صندوق بین‌المللی پول، نیمه ناشناس بودن کریپتو، ماهیت دوگانه آن به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری و وسیله پرداخت و نوسانات بالای آن، وظایف مالیات گیرندگان را فراتر از توانایی‌های فعلی آنها پیچیده می‌کند.

حتی در مورد نحوه مالیات بر ارزهای دیجیتال، به عنوان درآمد، عایدی سرمایه (که رایج‌ترین آن است) یا قمار هنوز اتفاق نظر وجود ندارد و این کمکی نمی‌کند که سیستم‌های مالیاتی قبل از ظهور فناوری بلاکچین طراحی شده‌اند، که طیف وسیعی را گسترش داده است.


این مقاله خاطرنشان کرد که کریپتو به دلیل کارمزدهای بالا و نوسانات، وسیله‌ای موثر برای فرار مالیاتی نیست. با این حال، اگر بتوان از پتانسیل جمع‌آوری مالیات کریپتو استفاده کرد، مالیات «تصحیحی» می‌تواند به خنثی کردن تأثیر نامطلوب کریپتو بر عوامل کلان اقتصادی و همچنین اهداف زیست‌محیطی بیشتر کمک کند. این مقاله خاطرنشان کرد که مالیات سبز در حال بررسی است، اما مکانیسم‌های بیشتری باید در نظر گرفته شود.

این مقاله به تحقیقات نظارت بر تراکنش‌های رمزارزی نسبت به اظهارات مقامات مالیاتی در ایالات متحده اشاره کرد. این مورد نشان داد که بازار به راهنمایی‌های مقامات مالیاتی پاسخ می‌دهد و گاهی اوقات نشان دهنده تلاش‌های جدید برای فرار است.

مالیات

صندوق بین‌المللی پول گفت: کار تحلیلی یا شواهد تجربی نسبتاً کمی برای استناد به آن وجود دارد، حتی اگر مقادیر زیادی از داده‌ها اصولاً در مورد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال موجود است. محبوبیت کریپتو در اقتصادهای نوظهور، جایی که فناوری جمع‌آوری ممکن است محدود باشد، یکی دیگر از اشکالات است، اگرچه حتی زمانی که رمزارزها توقیف می‌شوند، مانند دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده، روش انجام این کار نامشخص است.

“سیاست‌گذاران در تلاش هستند تا ارزهای دیجیتال را در سیستم‌های مالیاتی که برای مدیریت آنها طراحی نشده‌اند، تطبیق دهند. این مقاله به بررسی مسائل پیش آمده می‌پردازد.”

— جاشوا روزنبرگ (@_jrosenberg) 5 جولای 2023

علاوه بر این، بازار کریپتو بین نهنگ‌ها و دارندگان کوچک تقسیم شده است که ممکن است نیاز به درمان جداگانه داشته باشد. طراحی صحیح مالیات بسیار مهم است. برای مثال، می‌توان مالیات ثابتی را بر معاملات ناشناس اعمال کرد. چالش ناشناس بودن نیست، بلکه فناوری است.

تمایل به حل این مشکلات نیز یک مسئله است:

«فناوری دفتر کل توزیع شده ممکن است در نهایت برای اداره مالیات ارزشمند باشد. به عنوان مثال، استفاده از قراردادهای هوشمند (برنامه‌های خوداجرا) در زنجیره‌های بلوکی، ممکن است در اصل به زنجیره‌های تطبیق مالیات بر ارزش افزوده ایمن و اجرای کسر مالیات کمک کند.»

این مقاله خاطرنشان کرد که صرافی‌های متمرکز می‌توانند فرصت‌های بیشتری نسبت به صرافی‌های غیرمتمرکز برای رعایت قوانین مالیاتی در اختیار پلیس قرار دهند، اگرچه باید برای اجرای آن کار انجام شود. این سازمان ادعا کرد که اقدامات اجباری مبارزه با پولشویی و شناخت مشتری خود برای اهداف گزارش مالیاتی ناکافی است.

صندوق بین المللی پول گفت: الزامات گزارش دهی بیشتر برای ماینرهای رمزارزی نقطه شروعی برای افزایش انطباق مالیاتی خواهد بود. فروش و مالیات بر ارزش افزوده چندان مورد توجه قرار نگرفته است و مجموعه‌ای از ناهماهنگی‌ها در رابطه با ارزهای دیجیتال است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array