به گزارش ایران دکونومی، در روزهای گذشته صرافی تترلند در رویدادی که تحت عنوان «گام ششم؛ اصل سادگی» به مناسبت ششمین سال فعالیت این صرافی برگزار شده بود، از نسخه جدید صرافی تترلند رونمایی کرد. در این مراسم صرافی مذکور از آغاز همکاری با مزدکس برای ارائه توکن‌های اوراق بهادار خبر داده بود؛ اما این ارائه سرویس خیلی زود متوقف شده و اکنون صرافی تترلند علت آن را عدم امکان تأمین توکن‌های بهادار بورس از سوی مزدکس اعلام کرد. این حالی است که در این مدت کوتاه سرویس توکن‌های بهادار بورس تترلند با استفاده از API مزدکس امکان‌پذیر شده بود.

اکنون اما تترلند مدعی است که دلیل قطع سرویس API توکن‌های بهادار تفاوت در ماهیت ارائه سرویس از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که آگاهی از ماهیت سرویس قبلاً وجود داشته است و تترلند نیز عرضه توکن‌ها را در نسخه جدید متوقف کرده است.

صرافی تترلند در بیانیه‌ای گفت که بازخرید توکن‌ها برای کاربران تترلند در نظر گرفته شده و کاربرانی‌که از ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت توکن‌های بهادار را خریداری کرده‌اند می‌توانند با تماس به بخش پشتیبانی، خواسته خود را ثبت کنند و در مقابل تترلند متعهد است که براساس نرخ لحظه‌ای توکن‌ها در زمانی که برای خرید اقدام صورت می‌گیرد، این توکن‌ها را بازخرید کند.

علاوه بر این‌که تمامی کسب‌وکارهای حوزه ارزهای دیجیتال به علت قانون‌گذاری نشدن این حوزه مجوز فعالیت ندارند، اما مدت‌هاست که با استفاده از سندباکس در حال تلاش برای رفع نگرانی‌های قانونی و دریافت مجوز هستند. در این میان مزدکس نیز طرحی در سندباکس داده است.

در این مورد محمد قاسمی، مدیرعامل مزدکس گفت که از ایرادات بیان شده در مورد استفاده از API مزدکس و خریدوفروش توکن‌های بهادار در پلتفرم‌های معاملاتی دیگر نظیر تترلند، الزام به استفاده از تایید هویت سجامی و استفاده از ریال برای خریدوفروش این توکن‌ها بوده است. از سوی دیگر هم در این سرویس که با استفاده از روش B2B مورد استفاده قرار گرفته بود، تترلند با استفاده از API مزدکس به عنوان مشتری شناخته می‌شد.

او توضیح داد که در جریان همکاری با تترلند این موضوع رعایت گردیده  و تترلند با مزدکس تسویه ریالی داشت و از لحاظ تأیید هویت نیز موارد لازم انجام شده است. اما نهاد ناظر به این دلیل که توکن‌های بهادار در تترلند در حال معامله با دیگر ارزهای دیجیتال شده‌اند و پروسه احراز هویت کاربران نیز با استفاده از سامانه سجام انجام نشده، دستور توقف این سرویس را صادر کرده که از نظر نهاد ناظر این عمل بازفروش دارایی در دیگر پلتفرم‌ها بیان شده است.

در ۲۳ اردیبهشت تترلند گزارش داد که علاوه بر افزایش قابلیت‌های نسخه جدید در اپلیکیشن، این صرافی ارز دیجیتال مطابق به خواسته‌ها و نیازمندی‌های کاربران خود، با گذشت هر روز قابلیت‌های جدید و به‌روز را ارائه خواهد کرد.

این ویژگی‌های جدید صرافی تترلند شامل معامله توکن‌های بهادار بازار بورس تهران با همکاری مجموعه مزدکس، بهبود سه برابری سرعت لودینگ، افزودن نسخه Progressive Web Application برای موبایل، افزوده شدن قابلیت Dark Mode، بهبود فرآیندهای خرید/فروش/ واریز/ برداشت و افزایش سرعت عملیات، دسترسی سریع‌تر تبدیل تتر و تومان، کاهش کارمزد تبدیل، کاهش پله‌ای کارمزد بازار تترلند بر اساس سطح کاربری، سازگاری با انواع نمایشگرها با رزولوشن متفاوت، افزوده شدن زبان‌های انگلیسی/ فرانسه/عربی/ اسپانیایی/آلمانی و ترکی، افزوده شدن بخش اعلان‌ها و اطلاعیه‌ها/تاریخچه و رسیدها، قابلیت فیلترینگ و دسته‌بندی و کنترل حرفه‌ای دوستان و کسب درآمد عنوان شده بود.

همین‌گونه در بخش دیگر این رویداد رونمایی از نسخه کلاسیک صرافی رمزارز تترلند که به گفته مسئولان این صرافی قرار است تا پایان خرداد ماه راه‌اندازی گردد، تذکر داده شده بود که در این نسخه امکانات قبلی به‌گونه‌ای ساده‌تر و آسان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array