به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس سران کشورها نیز می‌توانند در پلتفرم Bluesky ثبت‌نام کرده و در آن فعالیت کنند. این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته پس از باز کردن دسترسی عموم کاربران به امکانات خود، ممنوعیت حضور سران کشورها را نیز لغو کند.

شبکه اجتماعی Bluesky در فوریه 2024 (بهمن ماه 1402) تصمیم گرفت پس از مدت‌ها از حالت خصوصی و ثبت‌نام تنها با کد دعوت خارج شده و درهای خود را به روی عموم باز کند. مدیریت این کمپانی پس از اعمال چنین تصمیم گسترده‌ای اعلام کرد قصد دارد ممنوعیت حضور سران کشورها را نیز برداشته و به رهبران جهانی اجازه فعالیت در محیط Bluesky را بدهد.

Bluesky

تغییرات گسترده در پلتفرم Bluesky

براساس پست منتشر شده توسط اکانت رسمی این پلتفرم، دیگر ممنوعیتی برای ثبت‌نام سران کشورها و ملت‌های مختلف در Bluesky وجود ندارد. این محدودیت سال گذشته به‌شدت پابرجا بود تا این کمپانی بتواند تمام چالش‌های اولیه ساخت و توسعه یک شبکه اجتماعی تازه‌کار را پشت‌سر بگذارد.

در ماه می 2023، این شبکه اجتماعی از کاربران خود درخواست کرد تا کد دعوت اختصاصی خود را به‌هیچ‌وجه در اختیار سران کشورها و رهبران جهانی قرار ندهند و این اصل را جزء قانون‌ها و سیاست‌های استفاده از Bluesky ثبت کرد. در آن بازه زمانی هنوز سیستم تعدیل محتوا و نظارت صحیح و پرقدرت بر این پلتفرم توسعه نیافته بود و این شبکه اجتماعی تازه‌کار روزهای پرتلاطمی را پشت‌سر می‌گذاشت.

اما حالا پس از چندین ماه، امکانات بسیاری به این شبکه اجتماعی متن‌محور افزوده شده است. Bluesky از زمان آغاز‌به‌کار خود در فوریه 2023 تا فوریه 2024 صرفاً با داشتن یک کد دعوت اختصاصی به کاربران جدید اجازه ثبت‌نام می‌داد. اما این مرحله هم پشت‌سر گذاشته شده و حالا این پلتفرم بیش از 5 میلیون کاربر فعال دارد!
پس از باز شدن درهای Bluesky به روی همه کاربران، به‌صورت کلی هر هفته بیش از 1 میلیون کاربر جدید به این شبکه اجتماعی می‌پیوندند.

از آپدیت‌های جدید این پلتفرم می‌توان به استفاده از هشتگ در بخش بیوگرافی پروفایل و نگه‌داری یک لینک به‌مدت طولانی به‌منظور به‌اشتراک‌گذاری آن با دیگران اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که صدور مجوز ثبت‌نام سران کشورها باعث جلب توجه رهبران جهانی شود و آنها به فعالیت در این پلتفرم ترغیب کند یا خیر. بسیاری از این افراد در حال‌حاضر از X و Mastodon استفاده می‌کنند.

در این یک‌سال امکان احراز هویت از طریق ایمیل، رونمایی از یک لوگوی جدید و امکان مشاهده پست‌ها بدون نیاز به لاگین کردن در حساب کاربری، پخش محتواهای ویدیویی و پنهان کردن پست‌ها به Bluesky افزوده شده است.
این شبکه اجتماعی درست مانند بسیاری دیگری در راستای رقابت با توییتر (که حالا X نام دارد!) تأسیس شد. در طی این یک‌سال و ری‌برند توییتر به X، پلتفرم Bluesky سود فراوانی از ضرر ایلان ماسک برده و به دلیل مهاجرت گسترده کاربران از توییتر سابق حتی دچار اختلال هم شده بود!

شبکه اجتماعی Bluesky موفق شد در زمان بسیار کوتاهی به رکورد 1 میلیون نصب توسط کاربران جدید دست یابد و قبل از عمومی شدن بیش از 2 میلیون کاربر فعال داشت. اما حالا در چهارمین ماه سال 2024 این عدد به 5 میلیون رسیده و پیش‌بینی می‌شود روند روبه‌رشد این پلتفرم ادامه‌دار باشد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array