به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به اتهام سوء استفاده از وجوه مشتریان و عدم ثبت نام به عنوان یک صرافی، کارگزار، فروشنده یا آژانس تسویه حساب در این نهاد تنظیمی، از صرافی بزرگ کراکن شکایت کرده است.

اتهامات وارد شده بر صرافی کراکن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

این کمیسیون در شکایتی که روز 20 نوامبر (29 آبان) در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد، ادعا کرد که از سال 2018، کراکن به عنوان پلتفرمی برای تسهیل غیرقانونی خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول فعالیت بوده است.

این دادخواست آخرین تلاش این آژانس تحت رهبری گری گنسلر برای تحت کنترل درآوردن رمزارزها است چراکه این رگولاتور همیشه ادعا کرده است که دارایی‌های دیجیتال طبق قوانین ایالات متحده نوعی قرارداد اوراق بهادار هستند.

علاوه بر این، این کمیسیون مدعی شده است که شیوه‌های تجاری کراکن و کنترل‌های داخلی «ناقص» آن باعث شده است این صرافی تا 33 میلیارد دلار از دارایی مشتریان را با دارایی‌های خود ترکیب کند. به گفته SEC این عمل منجر می‌شود “خطر قابل توجه از دست دادن دارایی” مشتریان این صرافی را تهدید کند. در ادامه این شکایت، به نقل از حسابرس مستقل این صرافی ادعا شده است که کراکن هزینه‌های عملیاتی خود را مستقیماً از حساب‌های حاوی وجوه مشتریان پرداخت کرده است.

شکایت کمیسیون از صرافی کراکن

کراکن در برابر اتهامات وارد شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) گفت که این صرافی هرگز اوراق بهادار ثبت نشده را فهرست نکرده است و با قدرت از مواضع خود دفاع خواهد کرد.

این درحالی است که کمیسیون در متن شکایت خود از 16 رمزارز موجود در پلتفرم معاملاتی کراکن نام برده است که مستقیماً با اوراق بهادار ثبت نشده ارتباط دارند. برخی از این دارایی‌ها عبارتند از کاردانو (ADA)، الگوراند (ALGO)، پالیگان (MATIC) و سولانا (SOL).

کمیسیون معتقد است که کراکن با لیست کردن این دارایی‌ها، قانون ثبت بورس و اوراق بهادار مصوب سال 1934 را نقض کرده است. این سازمان به دنبال پرداخت جریمه توسط کراکن، صدور قرار منع و بازگشت “سودهای غیرقانونی” است.

شایان ذکر است که اتهاماتی مبنی بر فعالیت کراکن به عنوان یک کارگزار ثبت نشده برای دارایی‌های دیجیتال، همان اتهاماتی است که کمیسیون پیش از این به دو صرافی بزرگ کوین بیس و بایننس نیز وارد کرده بود. از طرفی، روز نهم فوریه (20 بهمن 1401)، کراکن با مصالحه‌ای 30 میلیون دلاری با این رگولاتور متعهد شد ارائه محصولات و خدمات رمزارزی خود به مشتریان ساکن ایالات متحده را متوقف کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array