به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کلوین لی (Kelvin Lee)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین روز 13 دسامبر (22 آذر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت بایننس سه ماه پس از صدور اخطاریه آن اجرایی خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری محلی BitPinas، لی گفته است پس از اینکه قانون‌گذاران این کشور خطاریه فعالیت بدون مجوز را روز 28 نوامبر (7 آذر) به این صرافی ارزهای دیجیتال ارائه کردند، سردرگمی زیادی در فضای اینترنت در مورد زمان اجرای این ممنوعیت به وجود آمد و از او خواسته شد تا این موضوع را روشن کند و توضیح دهد که چرا قرار بود این ممنوعیت سه ماه بعد از تاریخ صدور باشد.

به گفته لی اخطاریه اول یک ماهه بوده است، و حتی یک “دوره انتقال یک هفته‌ای” را شامل می‌شده است، اما به دلیل تعطیلات کریسمس، تصمیم بر آن شد که زمان بیشتری در نظر گرفته شود. او گفت نباید در این مدت کار را برای سرمایه‌گذاران فیلیپینی سخت‌تر کنیم.

ممنوعیت بایننس در فیلیپین

علاوه بر بایننس، دو صرافی دیگر OctaFX و MiTrade، که اخیراً با هشدار فعالیت بدون مجوز مواجه شده‌اند نیز پس از سه ماه با ممنوعیت کامل مواجه می‌شوند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین فهرست قابل توجهی از صرافی‌های ثبت نشده دارد که به تدریج به تک تک آنها خواهد پرداخت. با این حال، معتقد است شاید سایر صرافی‌ها پس از مشاهده اقدامات قانونی انجام شده علیه بایننس برای ثبت شرکت و دریافت مجوز اقدام کنند.

در این گزارش آمده است که لی در مورد ممنوعیت بایننس به دلیل «ساده‌تر بودن پروسه» نسبت به سایر صرافی‌های ثبت‌شده، انتقاداتی را دریافت کرده است. او به سرمایه‌گذاران محلی هشدار داد که بهتر است برای اجتناب از هرگونه مشکل حقوقی، «در نهادهای ثبت‌شده سرمایه‌گذاری کنند». ظاهراً در حال حاضر 17 پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های مجازی در فیلیپین رسماً ثبت‌ شده‌اند و خدمات فیات به کریپتو را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array