به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علاقه به متاورس در سطح جهانی در حال افزایش است و کشورهای سراسر جهان به سرعت به آن می‌پیوندند.

در ژاپن، کشوری که اغلب با بخش فناوری قدیمی‌اش مرتبط است، گروهی از شرکت‌های فناوری معروف در 27 فوریه (8 اسفند) توافق کردند که ایجاد «منطقه اقتصادی متاورس ژاپن» را پیش ببرند.
در کنار ایجاد منطقه اقتصادی متاورس ژاپن، این توافق بر ایجاد یک زیرساخت متاورس باز به نام «ریوگوکوکو» تمرکز می‌کند که جرقه‌ای برای موج بعدی توسعه متاورس خواهد بود.

این زیرساخت متاورس باز به ایجاد ابزارهای قابل همکاری برای کاربران و توسعه‌دهندگان در پلتفرم‌های مختلف کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک زیرساخت اجتماعی جدید برای تحول دیجیتال سازمانی عمل خواهد کرد.

طبق شرایط آن، شرکت‌هایی که قرارداد را امضا کرده‌اند، «فناوری‌ها و خدمات مربوطه» خود را برای ایجاد ریگوکوکو یکپارچه خواهند کرد. این شامل گیمیفیکیشن (gamification)، فین‌تک و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است.

ژاپن

منطقه اقتصادی متاورس ژاپن اکوسیستمی خواهد بود که در نهایت از قابلیت همکاری بین سرویس‌های متاورس مختلف و پلتفرم‌های موجود برای مصرف‌کنندگان در این کشور حاصل می‌شود. در این قرارداد همچنین به امکان آینده “ارائه این زیرساخت برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی خارج از این کشور” اشاره شده است.

شرکت‌های ژاپنی که این قرارداد را منعقد کرده‌اند، شامل فوجیتسو (Fujitsu)، میتسوبیشی (Mitsubishi) و آزمایشگاه تی‌بی‌تی (TBT Lab) می‌شوند.

قانون‌گذاران این کشور بر بخش فناوری مالی این کشور تمرکز کرده‌اند. در اول فوریه (12 بهمن)، نخست‌وزیر کشور، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به عنوان راهی برای حمایت از استراتژی دولت « مطلوب ژاپن» به رسمیت شناخت.

با این حال، کاوش DAO به عنوان ابزارهای حاکمیتی به نوامبر 2022 (آبان 1401) باز می‌گردد؛ زمانی که آژانس دیجیتال ژاپن DAO خود را راه‌اندازی کرد.
اخیراً، بانک مرکزی ژاپن برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی تا قبل از می 2023 (اردیبهشت 1402) اعلام کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array