به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مطالعه جدیدی توسط دکتا (Decta) اهمیت ویژگی‌های مالی تعبیه شده در دنیای فین‌تک امروزی را برجسته کرد. با تبدیل شدن به یک هنجار خرید آنلاین و پرداخت‌های دیجیتال، این مطالعه به برخی از محرک‌های کلیدی برای تجربه یکپارچه مشتری اشاره کرد.

امور مالی تعبیه شده نوع جدیدی از توزیع نرم‌افزاری است که با ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های مالی کار می‌کند تا خدمات مالی را در اکوسیستم محصولات موجود گنجانده باشد. رایج‌ترین پیشنهادات مالی تعبیه شده شامل بانکداری، وام دهی، بیمه، پرداخت و کارت‌های اعتباری برند است.

طبق این مطالعه، پرداخت‌های سریع و در دسترس بودن گزینه پرداخت انتخابی، حیاتی‌ترین عناصر برای یک تجربه خرید آنلاین رضایت‌بخش هستند. فقدان گزینه پرداخت ترجیحی یا اصطکاک در طول فرآیند پرداخت، دلیل اصلی تجربه خرید نامطلوب است، تقریباً 49 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که احتمالاً در صورت مواجهه با این مشکلات، خرید را متوقف می‌کنند.

پیشنهادات شخصی به یکی از ویژگی‌های کلیدی در امور مالی تعبیه‌شده تبدیل شده است که ارزش دارد و می‌توان آن را با تمرکز بر جمعیت‌شناسی مختلف افزایش داد. به عنوان مثال، 54 درصد از آمریکایی‌ها افزونه‌های یکپارچه مانند تأمین مالی و بیمه را ترجیح می‌دهند. شرکت‌کنندگان نسل X بیشتر از پیشنهادهای شخصی راضی بودند، در حالی که شرکت‌کنندگان نسل زد (Gen-Z) و بیبی بومر (Baby Boomer) به پیشنهادهایی که امتیاز کمتری دریافت کردند، امتیاز دادند.

رمزارز

پاداش‌های وفاداری، پرداخت‌های بدون استهلاک و تسویه‌حساب‌های همان صفحه برخی دیگر از ویژگی‌های تعبیه‌شده ترجیحی بودند که مورد تأیید پاسخ‌دهندگان قرار گرفتند.

در حالی که شرکت‌های رمزارزی به آرامی در تلاش هستند تا ویژگی‌های مالی تعبیه‌شده را ادغام کنند، چه کارت‌های اعتباری مبتنی بر رمزارز یا وام‌ها، این مطالعه بینش‌هایی را در مورد هدف‌گیری و جذب مشتری ارائه می‌دهد. شرکت‌های رمزارز در حال بررسی پاداش‌های وفاداری و کمک به شرکت‌های جریان اصلی هستند تا این خدمات مالی تعبیه‌شده را با استفاده از بلاکچین ترکیب کنند.

اکوسیستم ارزهای دیجیتال در طول آخرین بازار صعودی شاهد هجوم سرمایه‌گذاری نهادی بود. برخی از 500 شرکت بزرگ ثروتمند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری سنتی به بازار ارزهای دیجیتال وارد شدند و نگاهی اجمالی به پذیرش رایج ارزهای دیجیتال داشتند.

با این حال، هنوز راه درازی با تمرکز اصلی بر تبدیل کریپتو به یک محرک روزانه برای کاربران خرد باقی مانده است. مطالعه پیرامون امور مالی می‌تواند به شرکت‌های رمزارزی کمک کند تا از جریان اصلی سرنخ بگیرند و آن را با محصولات مرتبط با رمزارزی پیاده‌سازی کنند تا تجربه بهتری به مشتری ارائه دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array