به گزارش ایران دکونومی، مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی گفت: افرادی که در مناطق شهری داوطلب استفاده از طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند و مایل به سکونت در روستاها هستند  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرایط خوبی را برایشان فراهم کرده است.

در این زمینه پیش‌بینی شده است که طی دو سال در روستاهای کشور، یعنی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود یک میلیون قطعه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار کنیم تا مردم بتوانند در روستاها ساکن شوند.

جودی اعلام کرد: افرادی که در شهرها واجد شرایط نهضت ملی مسکن بوده‌اند و می‌خواهند در روستاها ساکن شوند علاوه بر اینکه زمین با اجاره ۹۹ ساله دریافت خواهند کرد تسهیلات نیز به آن‌ها برای ساخت خانه پرداخت خواهد شد.

جودی ادامه داد: در این راستا به این افراد وام مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد و یا وام نهضت ملی مسکن شهری به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد و افراد واجد شرایط می‌توانند هرکدام از این دو وام را که بخواهند دریافت کنند.

 هدف اصلی از واگذاری زمین در روستاها، تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس به روستاها است

 و پیش بینی می‌شود که عده زیادی از مردم به سراغ استفاده از تسهیلات وام مسکن روستایی خواهند رفت و استقبال از این وام بیشتر خواهد بود زیرا دریافت این وام سهل الوصول و کارمزد آن بسیار کم است و ۱۸ درصد باقی این سود به صورت یارانه از سوی دولت به سیستم بانکی پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array