به گزارش ایران دکونومی، طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت.

 در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک که در قالب طرح فجرانه «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 سید رضا یحیوی مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسی که سبد کالایی ۵۲۳ هزارتومانی را بخرد ما به التفاوت قیمت آن در سال ۱۴۰۲ که حدود ۲۲۰ هزار تومان است از سوی دولت در قالب اعتبار شارژ شده به حساب تخصیص پیدا می کند.

بعبارتی سبدی که برای این طرح درنظر گرفته شده است، وزن و قیمت مشخص دارد. قیمت مبنایی آن 523 هزار تومان در سال 1401 است. افزایش قیمت از سال 1401 تا 1402 یک افزایش دیگر نیز داشت که دولت اعلام کرد کسی که قصد خرید این سبد را دارد باید 523 هزار تومان از مبلغ یارانه پرداخت کند و ما به التفاوت قیمت آن کالاها در سال 1402 که حدود 220 هزار تومان است از سوی دولت در قالب اعتبار شارژ شده به حساب تخصیص پیدا می‌کند و مشمولان یارانه بگیر در دهک‌های یک تا هفت درآمدی می‌توانند از آن استفاده کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array