به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دفتر اینترپل در مسکو یک تبعه بریتانیایی را که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) متهم شده بود، بازداشت کرد. این مرد متهم به توطئه برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی است.

به گزارش رسانه‌های محلی، در 21 فوریه (2 اسفند)، کریستوفر اِمس (Christopher Emms) در مسکو پس از «اخطار قرمز» اینترپل دستگیر شد. این شهروند انگلیسی 31 ساله در خوابگاهی که در آن اقامت داشت، بازداشت شد.

در آوریل 2022 (فروردین 1401)، امس در کنار الخاندرو کائو دی بنوس (Alejandro Cao De Benos)، تبعه اسپانیایی، دستورالعمل‌هایی را به کره شمالی ارائه کرد که چگونه می‌تواند از بلاکچین و رمزارزها برای پولشویی و فرار از تحریم‌ها استفاده کند. همچنین این دو شخص کنفرانس بلاکچین و ارزهای دیجیتال پیونگ یانگ Pyongyang) 2019) را برنامه‌ریزی و سازماندهی کردند.

سومین شرکت کننده در این توطئه ویرجیل گریفیث (Virgil Griffith)، توسعه دهنده سابق اتریوم است. او در نوامبر 2019 (آبان 1398) توسط اداره تحقیقات فدرال دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد و به 63 ماه زندان محکوم شد. امس ممکن است به دلیل یک فقره توطئه برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی با 20 سال زندان روبه‌رو شود.

بریتانیا

رادا استرلینگ (Radha Stirling)، بنیانگذار دو پروسس اینترنشنال (Due Process International)، یک سازمان غیردولتی که به دفاع از حقوق بشر در مواجهه با آژانس‌های مجری بین‌المللی کمک می‌کند، قبلاً ادعا کرد که هیچ مدرک محکمی علیه امس وجود ندارد:

“به این دلیل که او هیچ کار اشتباهی انجام نداد. او هیچ اطلاعاتی را در اختیار کره شمالی قرار نداد که قبلاً در صفحه اول گوگل ظاهر نشده باشد.”

در سپتامبر 2022 (شهریور 1401)، عربستان سعودی درخواست استرداد آمریکا را به دلیل نداشتن مبنای قانونی رد کرد و امس را پس از هشت ماه ممنوعیت سفر آزاد کرد. او بلافاصله کشور را ترک کرد و به روسیه گریخت. با این حال، علی‌رغم اینکه کشور هدف تلاش‌های وزارت دادگستری برای اعمال تحریم‌های مالی در بخش کریپتو قرار گرفت، مقامات محلی تصمیم گرفتند به همتایان آمریکایی خود کمک کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array