به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) با موفقیت در بلاکچین اتریوم ارتقاء یافت. این شبکه آزمایشی، هاردفورک آتی شانگهای که قرار است ماه مارس در شبکه اصلی راه‌اندازی شود را شبیه‌سازی می‌کند. پس از آن، نسخه ارتقاء یافته شاپلا (Shapella) که ترکیبی از نام هاردفورک‌های آینده شانگهای و کاپلا (Capella) است، روز 28 فوریه (9 اسفند) با موفقیت در شبکه آزمایشی پیاده‌سازی شد.

«شبکه آزمایشی سپولیا با موفقیت به شاپلا ارتقاء یافت! برخی از اعتبار سنجی‌‌های Prsym به دلیل استفاده از نسخه قدیمی geth آفلاین هستند. همه آنها خیلی زود آنلاین خواهند شد! ایستگاه بعدی: گورلی!»

اتریوم

لازم به ذکر است که شانگهای (Shanghai) نام فورکی است که قرار است در سمت کلاینت لایه اجرا راه‌اندازی شود و کاپلا (Capella) نام ارتقایی است که در سمت کلاینت لایه اجماع اعمال می‌شود. یکی از تغییرات عمده پس از این به‌روزرسانی این است که اعتبارسنجی‌ها قادر خواهند بود اترهای استیک شده خود (به اختصار stETH) را از زنجیره بیکن (Beacon) به سمت لایه اجرا خارج کنند.

هر اعتبار سنج برای تأیید اعتبار باید 32 واحد اتر را در شبکه بلاکچین اتریوم (ETH) استیک کند. آنها اکنون می‌توانند پاداش‌های مازاد بر این 32 واحد اتریوم را برداشت کنند؛ همچنین اجازه دارند به اعتبارسنجی ادامه دهند. این در حالی است که کسانی که مایل هستند کل دارایی خود را برداشت نمایند می‌توانند تمام 32 واحد اتریوم (ETH) را به اضافه پاداش خود دریافت کرده و اعتبارسنجی را متوقف کند.

قدم بعدی قبل از راه‌اندازی هاردفورک شانگهای روی شبکه اصلی، انتشار نسخه به‌روزرسانی در شبکه آزمایشی اتریوم گورلی (Goerli) است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) آغاز شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array