به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  تحلیلگران بازار معتقدند فاندینگ ریت کنونی در بازار فیوچرز بیت کوین می‌تواند نشان‌دهنده یک اصلاح بالقوه برای قیمت در آینده نزدیک باشد. این کاهش در حقیقت سیگنال خرید قدرتمندی است که سرمایه‌گذاران باید با دقت آن را زیر نظر داشته باشند.

گفتنی است که فاندینگ ریت یا همان نرخ تامین مالی در حقیقت پرداخت‌های دوره‌ای است که متناسب با تفاوت قیمت موجود میان بازار قراردادهای دائمی فیوچرز و قیمت در بازار اسپات محاسبه و به معامله‌گران پرداخت می‌شود. اگر قیمت‌های آتی بیت‌کوین بالاتر از قیمت‌های لحظه‌ای معامله شود، معامله‌گران لانگ نرخ مورد نظر را به معامله‌گران شورت می‌پردازند. برعکس، اگر قیمت در معاملات آتی زیر قیمت لحظه‌ای بیت کوین باشد، معامله‌گران شورت باید وجه را به معامله‌گران لانگ بپردازند.

یک تحلیلگر از شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای کریپتو کوانت (CryptoQuant) در پستی که روز سوم آوریل (15 فروردین) در X به اشتراک گذاشت، مدعی شد که فاندینگ ریت مثبت در معاملات لانگ ثبت شده در بازار فیوچرز بیت کوین نشان‌دهنده “احساسات صعودی قوی” است.

فاندینگ ریت بیت کوین
نرخ‌های تامین مالی بیت کوین منبع: Crypto Quant

نظر تحلیلگران درباره شرایط کنونی بازار چیست

تحلیلگر دیگری از کریپتو کوانت با اشاره به پریمیوم قیمت در کوین بیس نسبت به سایر صرافی‌های جهان، گفته است این اختلاف قیمت «نشانه‌ای از خرید فعال بیت کوین توسط موسسات ایالات متحده است».

در اوایل این هفته، گریکس لایو (Greeks Live)، پلتفرم ارائه‌دهنده ابزار مشتقات رمزارزی، گفت که ادامه روند نزولی بیت‌کوین «با گسترش حس وحشت در بازار و کاهش سطح پریمیوم معاملات آتی، بازار کریپتو را به‌طور قابل‌توجهی پایین می‌کشاند».

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین با اشاره به میانگین متحرک ساده 200 روزه؛ منبع: تونی سیکامو

به گفته تونی سایکامور، تحلیلگر بازار IG، با بیان اینکه بیت کوین طی هفته گذشته حدود 9 درصد سقوط کرده و روز 2 آوریل (14 فروردین) به زیر 65000 دلار رسیده است، پیش‌بینی کرد که این افت قیمت تا محدوده حمایت 60000 دلار یا احتمالاً کمتر از آن نیز ادامه خواهد یافت.

«موج فروش گسترده روز سه‌شنبه این احتمال را افزایش داد که بیت کوین (BTC) یک مرحله افت دیگر را تا مرز حمایت 60/58 هزار دلاری تجربه می‌کند تا اصلاح سه موجی از سقف 73794 دلاری را قبل از ازسرگیری روند صعودی خود به سمت 80 هزار دلار تکمیل کرده باشد.»

تحلیلگر و معامله‌گر معروفی که با نام  “Moustache”  شناخته می‌شود نیز به 112000 دنبال کننده خود در X گفت: “این کاملاً طبیعی است که بعد از رکورد تاریخی جدید، شاهد اصلاحاتی در این ناحیه باشیم. وی در ادامه به روند مشاهده شده در سال 2020 اشاره کرد و گفت در آن دوران نیز بعد از یک اصلاح عمیق، رکورد تاریخی بار دیگر شکسته شد و بازار گاوی افسانه‌ای ادامه یافت.”

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین حدود 17 درصد از آخرین رکورد خود عقب‌نشینی کرده و با حدود 6 درصد افت هفتگی، با قیمتی در حدود 65 هزار و 676 دلار ترید می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array