به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در آستانه اولین کاهش هفتگی طی یک ماه گذشته قرار دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران انتظار خود از کاهش نرخ بهره آمریکا را به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور که حاکی از افزایش تورم بوده پایین آورده‌اند.

توجه داشته باشید که محدوده قیمت این هفته نزدیک به بالاترین محدوده هفته گذشته قرار دارد. این نشان می‌دهد که طلا قدرت صعودی خود را از دست نداده است، زیرا تقاضا به اندازه کافی قوی بود تا از افت بیشتر طلا جلوگیری کند.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل قیمت طلا 26 اسفند

طلا تقریباً ثابت ماند زیرا معامله گران بر تقویت دلار و افزایش بازدهی خزانه‌داری تمرکز کرده‌اند. ارزش دلار در آستانه بزرگترین افزایش هفتگی از اواسط ژانویه 2024 قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

نزدیکترین سطح حمایت برای طلا در محدوده 2140 تا 2150 دلار قرار دارد. حرکت به زیر 2140 دلار، طلا را به سمت حمایت 2065 تا 2075 دلار سوق خواهد داد.

تورم بالاتر از حد انتظار فشار بر فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره را افزایش داده و بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. تحلیلگران عقیده دارند گرچه طلا وابستگی منفی با نرخ بهره بالا دارد؛ اگر دلیل بالا ماندن نرخ بهره افزایش تورم باشد، تمایل برای خرید طلا به طور طبیعی در بین مردم افزایش پیدا می‌یابد.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل قیمت نقره 26 اسفند

نقره با پایین آمدن نسبت طلا به نقره به زیر سطح 86، اوج های جدیدی را آزمایش کرد. عقب نشینی قوی نسبت طلا به نقره به عنوان کاتالیزور مثبت کلیدی برای نقره در معاملات اخیر عمل کرد.

حرکت به بالای سطح 25.50 دلار، نقره را به سمت مقاومت بعدی در 25.75 تا 26.00 دلار سوق خواهد داد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل قیمت پلاتین 26 اسفند

پلاتین به تلاش خود برای ثابت ماندن بالاتر از مقاومت در 925 تا 935 دلار ادامه داد. بازارهای پالادیوم در حال افزایش هستند که برای پلاتین صعودی است.

اگر پلاتین بالای 935 دلار بماند، به سمت سطح مقاومت بعدی می‌رود که در محدوده 975 تا 985 دلار قرار دارد.

نکات کلیدی

طلا در نزدیکی سطح 2155 دلار قرار گرفت.
با کاهش نسبت طلا به نقره به زیر سطح 86، نقره به بالای 25.00 دلار صعود کرد.
پلاتین بالای 950 دلار وارد فاز فروش شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array