به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد دارد به‌زودی سیستم‌عامل اندروید را از تمام محصولات سخت‌افزاری خود حذف کرده و آن را با سیستم‌عامل Vega جایگزین کند!

براساس شایعات اخیر، غول دنیای تجارت می‌خواهد با کنار گذاشتن سیستم‌عامل اندروید، قدم در راه ایجاد سیستم‌عامل اختصاصی خود برداشته و آن را در محصولات سخت‌افزاری‌ای مانند تلویزیون‌های Fire TV، اسپیکرهای Echo و کتابخوان‌های Kindle به‌کار گیرد.

یکی از روزنامه‌نگاران کهنه‌کار روزنامه Lowpass ادعا کرده که “منابع آگاه و ناشناس بسیاری این اخبار را تأیید کرده‌اند” و “آگهی‌های شغلی منتشر شده توسط آمازون همگی گواهی بر توسعه سیستم‌عامل اختصاصی این کمپانی براساس لینوکس هستند”.
براساس شنیده‌ها، این سیستم‌عامل فرضی با نام رمزی “Vega” شناخته می‌شود و قرار است در ریموت‌های تلویزیون‌های هوشمند Fire TV و دیگر دستگاه‌های مرتبط به‌کار گرفته شود.

آمازون Vega

Vega، سیستم‌عامل پیشرفته و انقلابی نسل جدید

به ادعای این خبرنگار، کمپانی آمازون از سالها پیش در حال ایده‌پردازی و توسعه این سیستم‌عامل اختصاصی است و حتی در سال 2017 درباره ایجاد آن با تولیدکنندگان تراشه‌های تخصصی صحبت کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که “صدها نفر از تیم توسعه سیستم‌عامل دستگاه‌های آمازون درحال کار کردن بر روی این پروژه نرم‌افزاری هستند”.

همچنین یکی از مهندسین ارشد و برتر این تیم در اوایل سال میلادی جاری (2023) پستی در لینکدین خود منتشر کرده بود که در آن نوشته شده بود: “درحال کار کردن بر روی نسل بعدی سیستم‌عامل برای خانه‌های هوشمند، دستگاه‌های ماشینی هوشمند و دیگر دستگاه‌های آمازون هستم”. البته که این نوشته مدت‌هاست از پروفایل زیبی برانیکی، مهندس مذکور، حذف شده است.

این گزارش به زمان انتشار دقیق این سیستم‌عامل اشاره‌ای نکرده است اما ظاهراً “بیشتر کار توسعه سیستم‌عامل اختصاصی آمازون انجام شده است”. گویا آمازون درحال حاضر مشغول ایجاد کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) و ترغیب کردن توسعه‌دهندگان به همکاری در این پروژه می‌باشد.

اگر اخبار مربوطه واقعاً صحت داشته باشند؛ ارائه Vega، سیستم‌عامل اختصاصی آمازون به‌معنای پایان همکاری این کمپانی با گوگل و سیستم‌عامل اندروید است. درحال حاضر، Android Open Source Project قلب تپنده و مرکز اصلی سیستم‌عامل Fire OS است.
وابستگی آمازون به این سیستم دلیل اصلی عقب‌ماندگی تلویزیون‌های هوشمند آمازون از تلویزیون‌های اندروید فعلی است. برای مثال، تلویزیون هوشمند فعلی Fire TV براساس سیسم‌عامل اندروید 9، متعلق به 5 سال پیش، توسعه داده شده است! این درحالی‌ست که سیستم‌عامل اندروید 14 به‌تازگی روانه بازار شده است.

تغییر مسیر آمازون به سیستم‌عامل جدید Vega به آمازون فرصت جبران عقب‌افتادگی‌های اخیر خود در این حوزه را خواهد داد.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array