به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن دو سال پرفراز و نشیب، در ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه به وقت ET (ساعت 17:00 به وقت ایران) موفق شد از مقاومت بحرانی 60,000 دلار عبور کند و به سطحی برسد که آخرین بار در نوامبر 2021 (آبان 1400) مشاهده شده بود. قابل ذکر است که بیت کوین تا این لحظه در این رالی موفق بوده و با قیمت 61,500 دلار در حال معامله شدن است.

ارزش بازار پادشاه رمزارزها در آستانه سبقت گرفتن از متا قرار دارد و آن را به عنوان نهمین دارایی ارزشمند در جهان معرفی می‌کند.

عبور بیت کوین از ۶۰هزار دلار و عصر جدیدی از رویکردهای ارزش گذاری دارایی های دیجیتال

این هفته، قیمت بیت کوین (BTC) افزایش قابل توجهی را به چشم دید؛ به‌طوری‌که ارزش یک بیت کوین امروز (چهارشنبه، 9 اسفند) از مرز 60,000 دلار فراتر رفت. حجم معاملات بیت کوین در 24 ساعت گذشته از 50.84 میلیارد دلار فراتر رفته و از ابتدای سال 2024 ارزش آن بیش از 42 درصد افزایش یافته است.

اگرچه بیت کوین در حال حاضر به عنوان دهمین دارایی بزرگ جهان از نظر ارزش بازار قرار دارد، اما تا پشت سر گذاشتن متا با ارزش 1.24 تریلیون دلار فاصله‌ای ندارد. علاوه بر این، پیشی گرفتن از ارزش بازار جهانی نقره (1.27 تریلیون دلار)، ممکن است به زودی برای بیت کوین (BTC) به یک واقعیت تبدیل شود.

تقریباً در یک ساعت (قبل از رسیدن بیت کوین به 60,000 دلار) مبلغ 24.76 میلیون دلار از پوزیشن‌های فروش (شورت) بیت کوین لیکوئید شدند. در طول روز گذشته نیز افزایش قیمت موجب شد تا 121.23 میلیون دلار در پوزیشن‌های فروش نقد شوند.

این روند صعودی و پامپ یکباره بیت کوین توسط جریان‌های ورودی و حجم معاملات اخیر از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین که اکنون بیش از 300,000 بیت کوین دارند، پشتیبانی می‌شود.

صعود قیمت بیت کوین به بالای 60 هزار دلار نیز مصادف است با رویداد هاوینگ که تنها 52 روز از آن فاصله داریم.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Bitcoin.com

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array