به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در دقایق اولیه شروع به کار بازار سهام آمریکا، ارزش سهام صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس بیش از 20 درصد سقوط کرد و در حال حاضر با قیمت 50.14 دلار معامله می‌شود، این در حالی است که کمترین سطح قیمت روزانه آن در آخرین جلسه معاملات روز قبل، 46.43 دلار بود. ارزش بازار این شرکت نیز در حال حاضر حدود 13.7 میلیارد دلار است.

همانطور که در خبرها گفتیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایتی علیه کوین بیس تنظیم کرده و در آن مدعی شده است که این سازمان یک بورس اوراق بهادار ملی، کارگزاری و صرافی ثبت نشده را در این کشور اداره کرده و یک برنامه استیکینگ دارایی‌های رمزارزی ثبت نشده را به فروش رسانده است. گری گنسلر، مدیرعامل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اظهار داشته است:

«کوتاهی‌های کوین بیس در موارد اشاره شده، سرمایه‌گذاران را از هرگونه حمایت‌ لازم، از جمله قوانینی برای جلوگیری از تقلب و دستکاری قیمت، افشای مناسب اطلاعات مالی، حفاظت در برابر تضاد منافع، و بازرسی معمول توسط این کمیسیون، محروم کرده است.»

کوین بیس در نزدک

در همین حال، یک کارگروه متشکل از 10 رگولاتور امنیت ایالتی نیز با صدور قرار غیرقطعی برای کوین بیس مدعی شده است که این صرافی با ارائه حساب‌های برنامه پاداش استیکینگ خود به ساکنان آلاباما بدون دریافت مجوز برای عرضه یا فروش این اوراق، قانون اوراق بهادار کشور را نقض می‌کند.»

گفتنی است که سهام صرافی کوین بیس برای اولین بار روز 14 آوریل 2021 (25 فروردین 1400)، در بازار بورس نزدک ایالات متحده عرضه شد. ارزش این سهام در حال حاضر 88 درصد از بالاترین سطح قیمت خود یعنی حدود 435 دلار در اولین روز عرضه، کاهش یافته است. در بخشی از الزامات لیست شدن در بازار نزدک تصریح شده است که این صرافی باید فرم S-1 را برای ثبت نام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کسب تأییدیه از این رگولاتور را ارسال می‌کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array