به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تازه‌ترین داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین گلس (Coinglass) حاکی از آن است که سود باز در بازار معاملات آتی په په (PEPE) به پایین‌ترین سطح طی 30 روز گذشته رسیده است. در زمان نگارش این مطلب، این معیار عدد 68.43 میلیون دلار را نشان می‌دهد که نسبت به ابتدای آوریل 34 درصد کاهش یافته است.

سود باز در بازار معاملات آتی په په [PEPE]
سود باز در بازار معاملات آتی په په [PEPE] ؛ منبع: CoinGecko

اُپن اینترست یا سود باز (Open Interest) معاملات آتی یک دارایی، در اصل تعداد کل قراردادهای مشتقه معوق یا پوزیشن‌هایی است که بسته یا تسویه نشده‌اند. هنگامی که این معیار سقوط می‌کند، اغلب به عنوان نشانه‌ای از کاهش فعالیت بازار یا تغییر احساسات در میان معامله‌گران تعبیر می‌گردد.

کاهش سود باز په په (PEPE) از ابتدای ماه ناشی از افت کلی در بازار کریپتو است. البته این وضعیت به نوبه خود بر مسیر قیمت این توکن تأثیر گذاشته است. در واقع، داده‌های وبسایت مرجع کوین گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال تنها در هفت روز گذشته ۴ درصد کاهش یافته است. در این مدت، ارزش دارایی‌های اصلی بازار مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز به ترتیب 3 و 5 درصد کاهش داشته است.

در این میان، په په (PEPE) نیز با رسیدن به محدوده 0.000006735 دلار در طول یک هفته گذشته، بیش از 16 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

نمودار هفتگی قیمت په په (PEPE)
نمودار هفتگی قیمت په په (PEPE)

آیا په په قورباغه (PEPE) محبوبیت خود را از دست داده است؟

کاهش تدریجی هیجان در بازار میم کوین‌ها، عاملی موثر در آغاز روند نزولی قیمت په په قورباغه از آغاز ماه آوریل بوده است. داده‌های درون زنجیره‌ای حاکی از آن هستند که تعداد آدرس‌های روزانه درگیر در معاملات PEPE از اول آوریل 17 درصد کمتر شده است.

به همین ترتیب، تقاضای جدید برای خرید این میم کوین نیز در همین دوره کاهش یافته است. داده‌های به‌دست‌آمده از پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که روز پنجم آوریل (17 فروردین)، تعداد آدرس‌های جدیدی که تراکنش‌هایی در شبکه په په (PEPE) انجام داده‌اند، به حدود 1047 مورد رسیده است. این عدد نشان‌دهنده کاهش 42 درصدی نسبت به 1792 آدرس جدیدی است که در تاریخ 31 مارس (12 فروردین) برای په په درخواست داشتند.

کاهش فعالیت در شبکه په په (PEPE)
کاهش فعالیت در شبکه په په (PEPE)؛ منبع: Santiment

با افزایش ممنتوم نزولی، سودآوری معاملات روزانه PEPE نیز کاهش یافته است. با توجه به میانگین متحرک هفت روزه، نسبت حجم معاملات روی سود و زیان روزانه PEPE از روز 31 مارس به طور مداوم در حال کاهش بوده است.

این معیار که اکنون رقمی در حدود 0.975 را نشان می‌دهد به این معناست که به ازای هر تراکنش PEPE که با زیان به پایان می‌رسد، تنها 0.975 تراکنش سود داشته است. به عبارت دیگر، حجم معاملاتی که به زیان ختم شده‌اند، بیشتر از معاملاتی است که سرمایه‌گذاران از آن به سود رسیده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array