به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رمز ارز ریپل (XRP) از روز پنجشنبه شاهد نوساناتی بوده است که از ماه آگوست تاکنون اتفاق نیفتاده بود. همانطور که در نمودار زیر نیز نشان داده شده است، تشکیل یک فتیله بزرگ در کندل روزانه قیمت ریپل، میلیون‌ها دلار مشتقات را در عرض کمتر از یک ساعت لیکوئید کرد.

این سقوط غیرمنتظره عملاً مرحله انباشت ثابتی که ریپل (XRP) در این مدت طی کرده بود را نابود کرد و معامله‌گران را در شوکی بزرگ فرو برد. تحلیل نمودار قیمت این دارایی نشان می‌دهد که پس از یک دوره تثبیت در یک محدوده قیمت باریک (الگویی که معامله‌گران اغلب آن را به عنوان مرحله انباشت تفسیر می‌کنند)، ریپل شکست نزولی چشمگیری را تجربه کرده است.

 فتیله بلند در زیر کندل روزانه این ارز نشان‌دهنده اعمال یک فشار فروش شدید است که با افت سنگین قیمت همراه شد. چنین پرایس اکشنی معمولاً نشان‌دهنده بازاری است که در آن فروشندگان، خریداران را تحت تأثیر قرار داده‌اند و نتیجه آن لیکوئید شدن سریع پوزیشن‌ها در سمت مخالف بازار است.

نمودار روزانه قیمت جفت ارز ریپل در برابر دلار آمریکا
نمودار روزانه قیمت جفت ارز ریپل در برابر دلار آمریکا (XRP/USDT)؛ منبع: TradingView

این رکود ناگهانی بر دورنمای روند بهبود کوتاه مدت ریپل (XRP) سایه افکنده است. با اتمام مرحله انباشت، بازار باید با واقعیت جدید ستاپ‌های صعودی بی اعتبار خود دست و پنجه نرم کند. این وضعیت نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه‌گذاران به پتانسیل رشد فوری این دارایی به طور قابل توجهی کاهش یافته است و ممکن است احیای دوباره این حس و تثبیت مجدد بازار، مدتی طول بکشد.

با این حال، چنین حرکات شدید قیمتی اغلب موجب تحریک بازار و افزایش فعالیت‌های معاملاتی می‌شود. افزایش نوسانات ناشی از چنین ریزشی می‌تواند سرمایه‌های تازه از سوی معامله‌گران فرصت طلبی را به بازار تزریق کند که به دنبال سرمایه گذاری در پایین‌ترین سطوح قیمت هستند.

رفتارهای مشکوک نهنگ ریپل (XRP)

داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم ردیاب نهنگ Whale Alert حاکی از آن است که اخیراً یک کیف پول بزرگ طی دو تراکنش، مبلغ 47.5 میلیون واحد ریپل (XRP) را به دو صرافی متمرکز منتقل کرده است. اولین تراکنش که به سمت صرافی بیت استمپ (Bitstamp) انجام شد، حاوی 26.2 میلیون واحد XRP به ارزش 15.21 میلیون دلار بود. در تراکنش دوم نیز 12.36 میلیون دلار از این دارایی به صرافی بیتسو (Bitso) منتقل شد. برخی از تحلیلگران انتشار این خبر را دلیل افت 8.1 درصدی ریپل و سقوط آن تا محدوده 0.57 دلار می‌دانند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array