به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی کره‌ای سامسونگ توانست با پیشی گرفتن از کمپانی اپل به پرفروش‌ترین برند بازار موبایل در اولین فصل سال 2024 تبدیل شود.

فصل اول سال 2024 تا این لحظه برای اپل خوب پیش نرفته است. میزان فروش این کمپانی در این سه‌ماهه در سطح جهانی شاهد افتی حدوداً 10% بوده است. این درحالی‌است که رقبای چینی اپل زمان بسیار پربرکت و پربازده‌ای را پشت‌سر می‌گذارند و به گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، اپل بدترین عملکرد را در میان رقبای مطرح خود داشته است.

اپل

سامسونگ بار دیگر اپل را شکست داد

بررسی گزارش جدید شرکت IDC نشان می‌دهد که در اولین سه‌ماهه سال 2024، میزان فروش اپل 9.6% افت داشته و به 50.1 میلیون دستگاه گوشی رسیده است. این درحالی‌ست که در بازه زمانی مشابه در سال 2023، فروش اپل 55.4 میلیون دستگاه گوشی بوده است. در میان 5 برند برتر گوشی‌های هوشمند، اپل با اختصاص 17.35 از سهم بازار عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.

از طرف دیگر سامسونگ موفق شد بار دیگر جایگاه خود به‌عنوان رهبر اصلی برترین برند گوشی‌های هوشمند را به‌دست آورد. سامسونگ سال گذشته این مقام را به اپل باخته بود؛ اما امسال با در دست داشتن 20.8% از سهم بازار و فروش بیش از 60.1 میلیون گوشی هوشمند توانست از رقیب پیشین خود جلو بزند.
در همین بازه زمانی مشابه در سال 2023، میزان سهم سامسونگ از بازار 22.5% بوده است.

مقایسه میزان سهم بازار 5 برند برتر حوزه گوشی هوشمند

در راستای مقایسه، با اینکه اپل در سال 2023 موفق شد کمپانی سامسونگ را پشت‌سر گذاشته و به برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در بازار تبدیل شود؛ اما در همین بازه زمانی سهمش از بازار از 20.7% به 17.3% رسیده است.
کارشناسان شرکت تحقیقاتی IDC باور دارند با اینکه روند سلطه سامسونگ و اپل بر بازار ادامه‌دار خواهد بود؛ اما محبوبیت مجدد برندهای چینی در این کشور مانند هوآوی، شیائومی، Transsion و OPPO زنگ‌خطر را برای این دو برند به صدا درآورده است.

از زمان رونمایی از جدیدترین مدل گوشی‌های آیفون، یعنی آیفون 15 در سپتامبر سال 2023، کمپانی اپل عملکرد ناموفقی در جلب توجه مشتریان چینی به جدیدترین پرچمدار خود داشته است. رونمایی از این گوشی تنها چند هفته پس از سری Mate 60 هوآوی صورت گرفت و کاربران چینی استقبال بسیار خوبی از این محصول به‌عمل آورده بودند.
همچنین کاهش شدید علاقه کاربران به خریداری و استفاده از گوشی‌های آیفون تا حد زیادی تحت‌تأثیر محدودیت‌های دولتی و سازمانی در پکن نیز بوده است.

مقایسه عملکرد 5 برند برتر حوزه گوشی هوشمند

براساس گزارش شرکت IDC، میزان فروش گوشی‌ها در سه‌ماهه اول سال (در مقایسه با سال گذشته) در سطح جهانی شاهد رشدی 7.8% بوده و به 289.4 میلیون دستگاه رسیده است. این سومین فصل متوالی‌ست که عرضه گوشی‌ها در بازار جهانی با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه شده؛ اما میزان فروش و عرضه گوشی‌های برند اپل کاهش شدیدی داشته است.

در نهایت برنده اصلی بازار گوشی‌های هوشمند، برندهای چینی بوده‌اند. میزان فروش برند چینی شیائومی در سه‌ماهه اول سال 2024 حدود 33.8% نسبت به اولین فصل سال 2023 رشد داشته است. شیائومی موفق شده در این بازه زمانی حدود 40.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به بازار عرضه کند و با اختیار داشتن 14.1% از سهم بازار، در رتبه سوم 5 برند برتر گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.

همچنین بیشترین رشد اولین سه‌ماهه سال 2024 متعلق به برند چینی Transsion بوده است. این شرکت موفق شده با 84.9% بیش از 28.5 میلیون دستگاه گوشی را روانه بازار کرده و در رتبه چهارم این لیست قرار بگیرد. برند چینی OPPO هم با فروش و عرضه بیش از 25.2 میلیون دستگاه گوشی در رتبه پنجم این لیست جا گرفته است.

منبع: MacRumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array