به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شرکت کره‌ای LG Electronics قصد دارد به هدف افزایش نرخ فروش خود، مبلغ 39.5 میلیارد دلار (معادل 50 تریلیون وون) را به بخش‌های تحقیق و توسعه، بخش سازمانی و بخش سرمایه‌گذاری استراتژیک خود اختصاص دهد.
هدف از این سرمایه‌گذاری کلان، افزایش نرخ فروش تا سال 2030 است. فروش LG در سال 2022 حدود 51 میلیارد دلار (معادل 65 تریلیون وون) بوده است و این کمپانی قصد دارد تا سال 2030، این آمار را به 79 میلیارد دلار (معادل 100 تریلیون وون) برساند.

این کمپانی کره‌ای عظیم و نام‌آشنا که روزی یکی از برندهای برتر صنعت گوشی‌های هوشمند نیز بود؛ اخیراً راه و روش کاری خود را به‌صورت استراتژیک تغییر داده و بخش لوازم خانگی و محصولات برقی خود را به یک کمپانی تکنولوژی تبدیل کرده است.

LG

اهداف پیش‌روی کمپانی LG

کمپانی LG قصد دارد بخش لوازم خانگی خود (مانند تلویزیون‌های هوشمند) را تقویت کرده و با بهره‌گیری از تخصص و سال‌ها تجربه، جایگاه خود را در بازار خودروهای الکتریکی و سلامت دیجیتال نیز تثبیت کند.

اطلاعیه اخیر کمپانی کره‌ای LG تنها دو سال پس از تعطیلی همیشگی بخش ارائه‌دهنده گوشی‌های هوشمند آن منتشر شده است. بیزینس تولید گوشی‌های هوشمند LG که برای این شرکت زیان‌آور شده بود در سال 2021 بسته شد تا این کمپانی بتواند بر بخش‌های سودآور خود مانند خانه‌های هوشمند، دستگاه‌های متصل، اینترنت اشیاء (IoT)، رباتیک و هوش مصنوعی متمرکز شود.

ویلیام چو، مدیرعامل کمپانی LG با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمپانی همچنان با تمام قوا به سمت دستیابی به رویای دیرینه خود، یعنی زندگی هوشمند و دیجیتال حرکت خواهد کرد.
هدف پیش‌روی این کمپانی کره‌ای، بهبود زندگی افراد در سطح روزانه و ارتقای تجربه کاربری هوشمند است، نه باقی‌ماندن در جایگاه فعلی “تولیدکننده لوازم خانگی هوشمند”.

این کمپانی که سالانه بیش از 100 میلیون دستگاه به فروش می‌رساند، فقط ارائه‌دهنده تلویزیون‌های هوشمند نیست و براساس سخنان ویلیام چو، قصد توسعه کسب‌وکار خود و عرضه سیستم‌های webOS را نیز دارد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array