به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی General Atlantic مبلغ 100 میلیون دلار دیگر به PhonePe تزریق کرد. استارتاپ فین‌تک هندی، سه ماه پیش توانست در جلسات سرمایه‌گذاری 350 میلیون دلار با هدایت و رهبری General Atlantic به‌دست آورد. این استارتاپ تاکنون جمعاً 750 میلیون دلار سرمایه جمع کرده است.

اپلیکیشن PhonePe، یک اپلیکیشن پرداخت اینترنتی و کیف‌پول آنلاین است که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت پشتیبانی می‌شود. این سرمایه‌گذاری کلان در روز چهارشنبه با نظارت نهادهای امنیتی صورت گرفت و خبر آن توسط سخنگوی این کمپانی تایید شد. این سرمایه جذب شده ارزش استارتاپ PhonePe را به 12 میلیارد دلار می‌رساند. استارتاپ PhonePe قصد دارد در جلسات سرمایه‌گذاری جاری تا 250 میلیون دلار دیگر نیز جذب کند.

با ارزشی به میزان 12 میلیارد دلار، استارتاپ PhonePe ارزشمندترین استارتاپ فین‌تک در هند محسوب می‌شود. از رقبای آن می‌توان به Google Pay و Paytm اشاره کرد که کمپانی Paytm تنها 5 میلیارد دلار ارزش دارد.

استارتاپ PhonePe که در سال گذشته روند قانونی جدایی از غول صنعت تجارت الکترونیک Flipkart را طی کرد، در حال حاضر بر عرصه تراکنش‌های UPI تسلط کامل دارد. سیستم UPI یک نتورک ساخته شده توسط جمعی از بانک‌ها در هندوستان است. روش UPI محبوب‌ترین روش برای تراکنش آنلاین در میان مردم هند است، و با استفاده از این نتورک بیش از 8 میلیارد تراکنش در ماه ثبت می‌شود. اپلیکیشن GPay و PhonePe در حال حاضر بیش از 80% از بازار تراکنش‌های UPI را در دست دارند.

 

PhonePe

 

استارتاپ 7 ساله PhonePe حدود 50% از این تراکنش‌ها را در اختیار دارد و قصد توقف نیز ندارد. این کمپانی در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که درحال پیشروی به سمت تصاحب سالانه 1 میلیارد دلار از این تراکنش‌هاست.

 

مزایای جدایی PhonePe از Flipkart 

والمارت، که اکثریت سهام غول صنعت تجارت الکترونیکی Flipkart را در اختیار دارد نیز در ابتدای سال اعلام کرد که “جدایی استارتاپ PhonePe از Flipkart، یادآور شرایط مشابه eBay و PayPal است. و اعلام استقلال و جداگانه کار کردن هریک از این بیزینس‌ها، می‌تواند به آنها شانس پیشروی در مسیر مناسب خود را دهد.”

شرکت General Atlantic در دهه گذشته از بسیاری از کمپانی‌ها و کسب‌وکارهای هندی مانند Jio، BillDesk، Byju’s, Amagi،Amagi، NoBroker و Unacademy حمایت مالی کرده است.
بر اساس منابع آگاهی که از روند کار این شرکت سرمایه‌گذاری متخصص در رشد سهام استارتاپ‌ها مطلع هستند، این شرکت نیویورکی قصد دارد در 5 تا 7 سال آینده حداقل مبلغی بیش از 2 تا 3 میلیارد دلار دیگر را در هندوستان به‌کار گیرد.

تزریق این سرمایه درست در زمانی از راه رسیده که استارتاپ PhonePe قصد توسعه گسترده خدمات خود را دارد. در همین ماه گذشته، این استارتاپ یک اپلیکیشن جدید به نام Pincode را برای تسهیل تجارت الکترونیک راه‌اندازی کرد. استارتاپ PhonePe قصد دارد به کمک Pincode، همه فروشندگان هندی را جذب کرده و در این اپلیکیشن به‌کار گیرد.

استارتاپ PhonePe همچنین قصد دارد کسب‌وکار خود را به دیگر خدمات مالی نیز گسترش دهد؛ خدماتی از جمله مدیریت ثروت، وام، کارگزاری سهام، جمع‌آوری حساب و غیره.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array