به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کارخانه‌های سازنده خودروهای برقی چین درحال هجوم آوردن به خاورمیانه هستند. جایی هم سرمایه‌گذاران و هم مشتریان اشتها و اشتیاق زیادی برای رقبای چینی کارخانه تسلا دارند.

کمپانی Nio واقع در شانگهای، امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هولدینگ CYVN، متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری بر وسایل حمل‌ونقل هوشمند که اکثریت سهام آن متعلق به دولت ابوظبی است؛ تصمیم به سرمایه‌گذاری 738.5 میلیون دلاری در این کارخانه چینی گرفته است.

کمپانی Nio که در بورس رسمی نیویورک (NYSE) ثبت شده است، حدود 84,695,543 سهام معمولی، به ارزش 8.72 دلار به ازای هر سهم را به بازار عرضه خواهد کرد.

همچنین هولدینگ CYVN با توافق با یکی از شرکای کمپانی عظیم سرگرمی Tencent که در سال 2017 حامی مالی Nio بوده است، تصمیم به خرید 40,137,614 از سهام این غول چینی گرفته است.

Nio

جهانی شدن برند Nio

بعد از نهایی‌سازی این معامله، هولدینگ CYVN که دولت ابوظبی حامی مالی اصلی آن است، مالک حدوداً 7% از سهام کمپانی Nio خواهد شد. تا زمانی که میزان مالکیت هولدینگ CYVN از سهام Nio به کمتر از 5% نرسد، این هولدینگ آزادی عمل معرفی کردن یک نماینده به اعضای هیئت‌مدیره این کارخانه سازنده خودروهای برقی را خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری گسترده و استراتژیک ابوظبی و آغاز همکاری با کارخانه Nio، باعث جهانی شدن این برند نیز خواهد شد. روند فراگیری کمپانی Nio در سال 2021 و با همکاری با کشور نروژ و سپس چندین بازار اروپایی دیگر آغاز شد.

اما حالا با جلب توجه امارات متحده عربی، کشوری که در مسیر دستیابی به هدف کاهش و حتی حذف آلاینده‌ها قرار دارد، فرصت بسیار مفید و سازنده‌ای برای کارخانه‌های چینی تولید کننده خودروهای برقی به‌وجود آمده است؛ خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه در کشور چین، رقابت با قیمت‌های تسلا تقریباً غیرممکن است.

سال گذشته، یکی از مقامات ارشد امارات‌ متحده عربی اعلام کرده بود که این کشور قصد سرمایه‌گذاری 160 میلیارد دلار در زمینه انرژی و منابع تجدیدپذیر در طی سه‌دهه آینده را دارد. این سرمایه‌گذاری عظیم، علاوه‌بر سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری است که در طی 15 سال گذشته به انرژی پاک اختصاص داده شده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array