به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، غول دنیای تکنولوژی، گوگل، تصمیم گرفته تا به‌منظور تشدید رقابت خود با کمپانی هوش مصنوعی OpenAI، دو میلیارد دلار دیگر در شرکت Anthropic سرمایه‌گذاری کند.

سخنگوی رسمی کمپانی Anthropic در مصاحبه با رسانه CNBC این اخبار را تأیید کرده و گفت که 500 میلیون دلار از این مبلغ هنگفت به‌صورت پیش‌پرداخت دریافت شده و قرار است گوگل 1.5 میلیارد دلار باقی‌مانده را به‌مرور زمان در این کمپانی سرمایه‌گذاری کند.
کمپانی هوش مصنوعی Anthropic خالق و سازنده چت‌بات کاربردی Claude 2 می‌باشد. ارزش Claude در اوایل سال جاری میلادی (2023) حدود 4.1 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

این کمپانی با ساخت و ارائه چت‌بات هوش مصنوعی Claude 2 به کاربران، مستقیماً وارد رقابت سنگین و پایاپایی با چت‌بات هوش مصنوعی کمپانی OpenAI، یعنی ChatGPT مشهور شد.
چت‌بات Claude در کمپانی‌های معروفی از جمله Slack، Notion و Notion به کار گرفته شده است. کمپانی سازنده آن، Anthropic، در سال 2021 تأسیس شد و علاوه‌بر گوگل، سرمایه‌گذارانی از جمله Salesforce و Zoom دارد.

چت‌بات Claude

Anthropic در برابر OpenAI

چت‌بات Claude 2 می‌تواند به آسانی متونی شامل 75 هزار کلمه را خلاصه‌نویسی کند، این انبوه از کلمه تقریباً معادل تمام کلمات استفاده شده در نگارش یک کتاب است! همچنین کاربران می‌توانند با ارسال دیتاست‌های عظیم ورودی به Claude، درخواست نسخه خلاصه‌شده آن را در قالب یک یادداشت، نامه و یا حتی داستان کوتاه داشته باشند. برای مقایسه عملکرد این دو چت‌بات در این زمینه به‌خصوص، چت‌بات ChatGPT قابلیت پردازش و خلاصه‌نویسی تنها 3 هزار کلمه را دارد!

استارتاپ Anthropic مدعی شده که این قابلیت به کار بیزینس‌هایی خواهد آمد که زمانی برای مطالعه متون طولانی ندارند. در عوض، هوش مصنوعی Claude به سرعت گزارشات مالی، تحقیقات و ارزیابی‌ها را مطالعه و پردازش کرده، خطرات و ریسک‌های احتمالی را در اسناد حقوقی تشخیص خواهد داد و در اسناد ثبت شده توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها برای بهترین ایده‌ها و عملکردها جستجو خواهد کرد.

کمپانی گوگل در ماه آوریل سال جاری حدود 300 میلیون دلار را در شرکت هوش مصنوعی Anthropic سرمایه‌گذاری کرده و در واقع صاحب 10% از سهام آن شد. در همان ماه، کمپانی Anthropic رسماً به‌عنوان یکی از چهار کمپانی برتر به کاخ سفید دعوت شد تا در کنار معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس، به گفتگو درباره توسعه آینده‌ای مسئولانه برای تکنولوژی هوش مصنوعی به گفتگو بنشیند. سه شرکت‌کننده دیگر این جلسه کمپانی مایکروسافت، OpenAI و البته کمپانی مادر گوگل، Alphabet بودند.

بنیان‌گذاران این کمپانی، داریو آمودِی، معاون سابق تحقیقاتی و خواهرش، دنیلا آموِدی، معاون سابق امنیتی کمپانی OpenAI می‌باشند. همچنین علاوه بر این دو نفر، بسیاری از کارکنان و مدیران اجرایی کمپانی OpenAI در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این دو نفر، استارتاپ Anthropic زمان بسیار زیادی را برای توسعه، عیب‌یابی و بهبود عملکرد چت‌بات هوش مصنوعی Claude 2 در طی این مدت صرف کرده است.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array